Sosiaalinen media televisio-ohjelman sisällön ja markkinoinnin tukena
Heltonen, Kalle (2011)
Heltonen, Kalle
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011123019235
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011123019235
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on muuttanut markkinoinnin ajattelumaailmaa. Muutokset ovat näkyneet erityisesti Internetissä, mutta myös painetussa mediassa sekä televisiossa. Nykyaikaisen markkinoinnin tavoitteena on luoda vuorovaikutus asiakkaaseen. Erityisesti sosiaalinen media on koettu hyväksi markkinoinnin kanavaksi. Sosiaalista mediaa on käytetty myös muiden perinteisempien markkinointikanavien tukena.
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia tarkemmin, kuinka sosiaalinen media on muuttanut markkinointiviestintää ja mitä sosiaalisen median kanavia kannattaa hyödyntää markkinoinnissa. Lisäksi tutkittiin, kuinka yrityksen tulisi käyttäytyä sosiaalisessa mediassa ja kuinka sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää perinteisen televisio-ohjelman markkinoinnissa ja sisällön tukena. Opinnäytetyössä on käytetty esimerkkitapauksena lapsille tuotettua televisiosarjaa. Kyseiselle televisiosarjalle luotiin opinnäytetyön pohjalta sosiaalisen median strategia.
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia tarkemmin, kuinka sosiaalinen media on muuttanut markkinointiviestintää ja mitä sosiaalisen median kanavia kannattaa hyödyntää markkinoinnissa. Lisäksi tutkittiin, kuinka yrityksen tulisi käyttäytyä sosiaalisessa mediassa ja kuinka sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää perinteisen televisio-ohjelman markkinoinnissa ja sisällön tukena. Opinnäytetyössä on käytetty esimerkkitapauksena lapsille tuotettua televisiosarjaa. Kyseiselle televisiosarjalle luotiin opinnäytetyön pohjalta sosiaalisen median strategia.