Palvelukansio Kiuruveden kotihoitoon
Martikainen, Anne; Rönkkö, Tiina; Soranta, Anna-Maria (2011)
Martikainen, Anne
Rönkkö, Tiina
Soranta, Anna-Maria
Savonia-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121518576
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121518576
Tiivistelmä
Toiminnallisena opinnäytetyönä teimme selkeän ja helppolukuisen palvelukansion Kiuruveden kotihoitoon. Tavoitteena oli, että kotihoidon työntekijät saavat valmiuksia saumattoman asiakas-palvelun toteuttamiseen.
Palvelukansion sisällön rajaamiseksi teimme kvantitatiivisen kyselytutkimuksen Kiuruveden koti-hoidon työntekijöille. Tutkimuksessa selvitimme, mistä kotihoidon tukipalveluista ja sosiaalietuuk-sista kotihoidon työntekijät halusivat tietoa palvelukansioon. Kyselyyn vastasi Kiuruveden kotihoidon 37 työntekijästä 22 työntekijää, jolloin vastausprosentiksi saimme 59,5%.Tutkimuksen tulokset esitämme raportissa sen mukaan, kuinka tärkeänä vastaajat pitivät kysyttyä asiaa tukipalveluista ja sosiaalietuuksista. Esitämme tulokset kaavioina, lukumäärinä ja sanallisesti.
Työntekijöille toteutetun kyselyn tulosten tulkitsemisen jälkeen etsimme tietoa palveluntarjoajista sekä sosiaalietuuksista, jotka kyselyssä todettiin tärkeiksi. Palveluntarjoajien tiedot kerättiin erillisellä kyselylomakkeella.
Palvelukansio sisältää tietoa kotihoidon palveluista, tukipalveluista ja kotihoitoa koskevista sosiaalietuuksista. Palvelukansion tiedot järjestimme tutkimustulosten mukaisesti tärkeysjärjestykseen.
Jatkotutkimuksena voisi selvittää kotihoidon työntekijöiden mielipiteitä kansion käytettävyydestä ja merkityksestä asiakkaan palveluohjauksessa. Kansiota tulisi jatkossa päivittää ja kehittää.
Palvelukansion sisällön rajaamiseksi teimme kvantitatiivisen kyselytutkimuksen Kiuruveden koti-hoidon työntekijöille. Tutkimuksessa selvitimme, mistä kotihoidon tukipalveluista ja sosiaalietuuk-sista kotihoidon työntekijät halusivat tietoa palvelukansioon. Kyselyyn vastasi Kiuruveden kotihoidon 37 työntekijästä 22 työntekijää, jolloin vastausprosentiksi saimme 59,5%.Tutkimuksen tulokset esitämme raportissa sen mukaan, kuinka tärkeänä vastaajat pitivät kysyttyä asiaa tukipalveluista ja sosiaalietuuksista. Esitämme tulokset kaavioina, lukumäärinä ja sanallisesti.
Työntekijöille toteutetun kyselyn tulosten tulkitsemisen jälkeen etsimme tietoa palveluntarjoajista sekä sosiaalietuuksista, jotka kyselyssä todettiin tärkeiksi. Palveluntarjoajien tiedot kerättiin erillisellä kyselylomakkeella.
Palvelukansio sisältää tietoa kotihoidon palveluista, tukipalveluista ja kotihoitoa koskevista sosiaalietuuksista. Palvelukansion tiedot järjestimme tutkimustulosten mukaisesti tärkeysjärjestykseen.
Jatkotutkimuksena voisi selvittää kotihoidon työntekijöiden mielipiteitä kansion käytettävyydestä ja merkityksestä asiakkaan palveluohjauksessa. Kansiota tulisi jatkossa päivittää ja kehittää.