Salpausselän kisojen asiakastyytyväisyystutkimus 2011
Pirilä, Saana (2011)
Pirilä, Saana
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121518541
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121518541
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena oli selvittää Salpausselän kisoissa vierailleiden kävijöiden tyytyväisyyttä kisojen tunnelmaan, asiakaspalveluun ja oheispalveluihin, sekä tutkia mihin asioihin kävijät olivat erityisen tyytyväisiä ja tyytymättömiä.
Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin keskeisimmät suositeltavuuteen vaikuttavat tekijät. Tutkimustulokset auttavat kisaorganisaatiota kehittämään tapahtumaa, sekä seuraamaan tapahtuman kehitystä tulevaisuudessa.
Tutkimus teetettiin kyselynä Salpausselän kisoissa 11-13.3.2011. Tutkimusaineiston keräsivät HAAGA-HELIA:n ja Jyväskylän ammattikorkeakoulun opiskelijat Applen iPadeillä.
Jokaiselle kisapäivälle oli asetettu omat tavoitteet kerättyjen vastauksien määrästä. Kyselyyn vastasi yhteensä 604 kävijää, joista 268 oli naisia ja 331 oli miehiä. Kysely toimi samalla testikertana iPad-laitteelle ja järjestelmälle Suomessa.
Tutkimustulosten perusteella kävi ilmi, että kävijät olivat erityisen tyytyväisiä kisojen tunnelmaan. Tunnelma nousi samalla myös suurimmaksi kisojen suositeltavuutta lisääväksi tekijäksi. Tästä voidaan tehdä johtopäätös, että kisojen tunnelma on pyrittävä säilyttämään, jotta kävijät tulevat ja viihtyvät kisoissa.
Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin keskeisimmät suositeltavuuteen vaikuttavat tekijät. Tutkimustulokset auttavat kisaorganisaatiota kehittämään tapahtumaa, sekä seuraamaan tapahtuman kehitystä tulevaisuudessa.
Tutkimus teetettiin kyselynä Salpausselän kisoissa 11-13.3.2011. Tutkimusaineiston keräsivät HAAGA-HELIA:n ja Jyväskylän ammattikorkeakoulun opiskelijat Applen iPadeillä.
Jokaiselle kisapäivälle oli asetettu omat tavoitteet kerättyjen vastauksien määrästä. Kyselyyn vastasi yhteensä 604 kävijää, joista 268 oli naisia ja 331 oli miehiä. Kysely toimi samalla testikertana iPad-laitteelle ja järjestelmälle Suomessa.
Tutkimustulosten perusteella kävi ilmi, että kävijät olivat erityisen tyytyväisiä kisojen tunnelmaan. Tunnelma nousi samalla myös suurimmaksi kisojen suositeltavuutta lisääväksi tekijäksi. Tästä voidaan tehdä johtopäätös, että kisojen tunnelma on pyrittävä säilyttämään, jotta kävijät tulevat ja viihtyvät kisoissa.