Yritys X:n markkinointiviestinnän kehittäminen
Cuckovic, Danijela (2011)
Cuckovic, Danijela
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121418433
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121418433
Tiivistelmä
Henkilöstöpalvelualan yrityksiä perustetaan koko ajan lisää ja alalla olevat yritykset kilpailevat voimakkaasti keskenään. Yritys voi saada kilpailuetua erityisesti markkinointiviestinnän avulla. Opinnäytetyön tutkimusongelma on, minkälaisilla markkinointiviestintäkeinoilla Yritys X parhaiten tavoittaa asiakasyrityksiä ja työnhakijoita. Tavoitteena oli löytää Yritys X:n kannalta edulliset markkinointiviestinnän kehitysideat.
Tutkimusmenetelmänä käytin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Haastattelin toimeksiantajaa ja asiakasyrityksen edustajaa sähköpostin välityksellä syyskuussa 2011. Muuna tutkimusaineistona käytän Yritys X:n kotisivuja, muiden henkilöstöpalveluyritysten kotisivuja sekä Henkilöstöpalveluyritysten liiton sivuja.
Yritys X käyttää täällä hetkellä eniten puhelinmyyntiä, sähköpostiviestejä ja suoramainontaa. Kehittämisehdotuksistani käy ilmi, että Yritys X voi kehittää markkinointiviestintänsä edullisin keinoin. Se voi tehostaa henkilökohtaista myyntityötä, suoramainontaa sekä uudistaa kotisivujen sisältöä ja yleisilmettä. Yritys X voi harkita myös lehtimainontaa, koska sen avulla se voi tavoittaa tehokkaasti potentiaalisia asiakasyrityksiä ja työnhakijoita.
Tutkimusmenetelmänä käytin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Haastattelin toimeksiantajaa ja asiakasyrityksen edustajaa sähköpostin välityksellä syyskuussa 2011. Muuna tutkimusaineistona käytän Yritys X:n kotisivuja, muiden henkilöstöpalveluyritysten kotisivuja sekä Henkilöstöpalveluyritysten liiton sivuja.
Yritys X käyttää täällä hetkellä eniten puhelinmyyntiä, sähköpostiviestejä ja suoramainontaa. Kehittämisehdotuksistani käy ilmi, että Yritys X voi kehittää markkinointiviestintänsä edullisin keinoin. Se voi tehostaa henkilökohtaista myyntityötä, suoramainontaa sekä uudistaa kotisivujen sisältöä ja yleisilmettä. Yritys X voi harkita myös lehtimainontaa, koska sen avulla se voi tavoittaa tehokkaasti potentiaalisia asiakasyrityksiä ja työnhakijoita.