Markkinointisuunnitelma osana liiketoimintasuunnitelmaa : case Kalaliike Asp Oy
Sipilä, Jenni (2011)
Sipilä, Jenni
Turun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717571
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717571
Tiivistelmä
Kalatalous on kasvava toimiala. Suomessa kalaa jalostavien yritysten koko on kasvanut vuosittain ja kalan jalostaminen on lähes kaksinkertaistunut kymmenessä vuodessa. Samalla kalaa jalostavien yritysten määrä on vähentynyt. Kalan syömisellä on tutkittu olevan paljon terveysvaikutuksia. Toisaalta jotkut kalalajit keräävät ympäristömyrkkyjä, joten niiden syömiseen on annettu syöntisuosituksia. Suomalaiset syövät fileoitua kalaa noin 16 kiloa vuodessa.
Tämä opinnäytetyön tavoite on selvittää millä tavoin Kalaliike Asp Oy:n toimintaa pystytään kehittämään jo olemassa olevien resurssien avulla. Pääpainona on etenkin myynnin lisääminen ja brändin vahvistaminen. Työhön kuuluu liiketoimintasuunnitelma, joka sisältää. markkinointisuunnitelman. Markkinointisuunnitelman sisältävän liiketoimintasuunnitelman on tarkoitus jäädä pelkästään Kalaliike Asp Oy:n käyttöön, joten sitä ei julkaista tämän työn yhteydessä.
Tämän työn teoreettisena viitekehyksenä toimivat perustiedot yritystoiminnasta ja markkinoinnin suunnittelusta. Lisäksi brändin vahvistamiseen on syvennytty tarkemmin. Työ on kvalitatiivinen tutkimus, jonka tutkimusotteena käytetään tapaustutkimusta.
Opinnäytetyön päätulokset ja ratkaisuehdotukset löytyvät markkinointisuunnitelman sisältävästä liiketoimintasuunnitelmasta, jossa on käyty läpi yrityksen keskeisiä toimintoja. Niiden kehittämiseen ja tehostamiseen on keskitytty pääpainon ollessa myynnin lisääminen ja brändin vahvistaminen.
Tämä opinnäytetyön tavoite on selvittää millä tavoin Kalaliike Asp Oy:n toimintaa pystytään kehittämään jo olemassa olevien resurssien avulla. Pääpainona on etenkin myynnin lisääminen ja brändin vahvistaminen. Työhön kuuluu liiketoimintasuunnitelma, joka sisältää. markkinointisuunnitelman. Markkinointisuunnitelman sisältävän liiketoimintasuunnitelman on tarkoitus jäädä pelkästään Kalaliike Asp Oy:n käyttöön, joten sitä ei julkaista tämän työn yhteydessä.
Tämän työn teoreettisena viitekehyksenä toimivat perustiedot yritystoiminnasta ja markkinoinnin suunnittelusta. Lisäksi brändin vahvistamiseen on syvennytty tarkemmin. Työ on kvalitatiivinen tutkimus, jonka tutkimusotteena käytetään tapaustutkimusta.
Opinnäytetyön päätulokset ja ratkaisuehdotukset löytyvät markkinointisuunnitelman sisältävästä liiketoimintasuunnitelmasta, jossa on käyty läpi yrityksen keskeisiä toimintoja. Niiden kehittämiseen ja tehostamiseen on keskitytty pääpainon ollessa myynnin lisääminen ja brändin vahvistaminen.