Verkkosivujen luominen yritykselle : case: Etelä-Suomen pikarahti Oy
Vartio, Kati; Vehviläinen, Terhi (2011)
Vartio, Kati
Vehviläinen, Terhi
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120517260
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120517260
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsittelemme verkkosivujen merkitystä yrityksille. Työssä tutkitaan verkkosivujen merkitystä ja hyötyjä yrityksille. Työn tarkoituksena on näiden tietojen pohjalta luoda verkkosivut case-yritykselle. Case-yrityksemme on Etelä-Suomen pikarahti Oy.
Työn teoreettinen osuus keskittyy Internet markkinointiin, verkkosivujen hyödyntämismahdollisuuksiin sekä verkkosivujen toteutukseen. Toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on löytää tuotteen tai kehittämistehtävän taustalla olevat asiat ja ongelmat sekä niiden tietojen avulla kehittää kyseistä asiaa. Tarkoituksemme on kehittää yrityksen toimintaa empiirisen toimintatutkimuksen avulla. Toimintatutkimuksessa olemme osallisena kehittämis- ja muutosprosessissa. Seuraamme prosessin kulkua ja sen eri vaiheita, keräämme niistä tietoa ja olemme osaltamme mukana kehittämässä toimintaa edelleen.
Tutkimuksessa selvisi, että suuri osa yrityksistä Suomessa käyttävät verkkosivuja tuotteiden markkinointiin. Verkkosivujen tärkeimmäksi funktioksi osoittautui yrityksen imagon vahvistaminen. Tästä johtuen opinnäytetyömme osoittautui erittäin tärkeäksi case-yritykselle.
Verkkosivujen luominen on nykyaikana helppoa ja edullista. Tutkimusten ja haastattelujen pohjalta loimme verkkosivujen rungon web-designerin toteutettavaksi. Verkkosivuista tuli yksinkertaiset, staattiset ja case-yrityksen toiveiden mukaiset verkkosivut.
Työn teoreettinen osuus keskittyy Internet markkinointiin, verkkosivujen hyödyntämismahdollisuuksiin sekä verkkosivujen toteutukseen. Toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on löytää tuotteen tai kehittämistehtävän taustalla olevat asiat ja ongelmat sekä niiden tietojen avulla kehittää kyseistä asiaa. Tarkoituksemme on kehittää yrityksen toimintaa empiirisen toimintatutkimuksen avulla. Toimintatutkimuksessa olemme osallisena kehittämis- ja muutosprosessissa. Seuraamme prosessin kulkua ja sen eri vaiheita, keräämme niistä tietoa ja olemme osaltamme mukana kehittämässä toimintaa edelleen.
Tutkimuksessa selvisi, että suuri osa yrityksistä Suomessa käyttävät verkkosivuja tuotteiden markkinointiin. Verkkosivujen tärkeimmäksi funktioksi osoittautui yrityksen imagon vahvistaminen. Tästä johtuen opinnäytetyömme osoittautui erittäin tärkeäksi case-yritykselle.
Verkkosivujen luominen on nykyaikana helppoa ja edullista. Tutkimusten ja haastattelujen pohjalta loimme verkkosivujen rungon web-designerin toteutettavaksi. Verkkosivuista tuli yksinkertaiset, staattiset ja case-yrityksen toiveiden mukaiset verkkosivut.