Järvinet Oy:n asiakastyytyväisyys
Joohs, Stephan (2011)
Joohs, Stephan
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120216917
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120216917
Tiivistelmä
Opinnäytetyö koskee asiakastyytyväisyyskyselyä, joka on tehty Järvinet Oy:lle. Tavoitteena on selvittää, mitä palveluita tulisi parantaa ja mitkä palvelut olivat jo ennen tyytyväisyyskyselyä toimivia. Asiakastyytyväisyyskyselyssä kyseltiin myös hiukan uusista palveluista ja siitä, kuinka asiakkaat olisivat niitä valmiita käyttä-mään.
Opinnäytetyön alussa käydään läpi, kuka on tutkimuksen tilaaja ja minkälaisia ta-voitteita tutkimukselle heidän taholtaan on asetettu. Siinä käydään läpi, minkälai-sesta kyselystä opinnäytetyössä on kyse ja kuinka kysely tullaan jatkossa toteuttamaan.
Opinnäytetyössä tutustutaan Webropol -järjestelmään, jolla kysely on tehty ja kuinka se käytännössä toimii. Kysymykset on luotu kirjallisuuden ja muiden opin-näytetöiden pohjalta. Kysely on tehty Webropol -järjestelmää käyttäen.
Kyselyyn vastanneiden määrä oli 25 % lähetettyjen kysymysten määrästä. Määrä olisi voinut olla suurempi, mutta sähköpostilla lähetetty kysely on helpompi ohittaa. Opinnäytetyössä saaduista tuloksista saatiin paljon hyödyllistä tietoa Järvinet Oy:n toimintaa varten. Myös uutta helpdesk -palvelua varten työssä tehtiin esitutkimusta.
Opinnäytetyön alussa käydään läpi, kuka on tutkimuksen tilaaja ja minkälaisia ta-voitteita tutkimukselle heidän taholtaan on asetettu. Siinä käydään läpi, minkälai-sesta kyselystä opinnäytetyössä on kyse ja kuinka kysely tullaan jatkossa toteuttamaan.
Opinnäytetyössä tutustutaan Webropol -järjestelmään, jolla kysely on tehty ja kuinka se käytännössä toimii. Kysymykset on luotu kirjallisuuden ja muiden opin-näytetöiden pohjalta. Kysely on tehty Webropol -järjestelmää käyttäen.
Kyselyyn vastanneiden määrä oli 25 % lähetettyjen kysymysten määrästä. Määrä olisi voinut olla suurempi, mutta sähköpostilla lähetetty kysely on helpompi ohittaa. Opinnäytetyössä saaduista tuloksista saatiin paljon hyödyllistä tietoa Järvinet Oy:n toimintaa varten. Myös uutta helpdesk -palvelua varten työssä tehtiin esitutkimusta.