Yrityksen www-sivut
Airio, Niko; Koski, Mikko (2011)
Airio, Niko
Koski, Mikko
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120216866
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120216866
Tiivistelmä
Olkijoen Metalli on vuonna 1987 perustettu raahelainen metallialan yritys, jonka toimialaan kuuluu erityisesti teräsrakenteiden ja niiden osien valmistus. Yrityksen tuotteita ovat muiden muassa maanrakennuskoneiden sekä traktoreiden työvälineet ja kulutuslevyt. Lisäksi yritys tarjoaa polttoleikkaus- ja sorvauspalvelua. Organisaatiossa on tapahtunut vastikään sukupolvenvaihdos ja uuden johdon toiveissa on yrityksen ilmeen perusteellinen päivittäminen - tämänhetkiset www-sivut eivät vastaa nykypäivän tarpeita ja vaatimuksia.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda yritykselle www-sivut, jotka täyttävät nykypäivän vaatimukset sekä ulkoasultaan että myös sisällöltään. Tarkoituksenamme on uusittujen sivujen avulla sekä kohentaa toimeksiantajamme yritysilmettä graafisen suunnittelun keinoin että tuoda Olkijoen Metallia tunnetuksi laadukkaana brändinä muun muassa sosiaalisen median kanavia hyödyntäen.
Perustamme opinnäytetyömme tietoperustan sekä sosiaalisen median että graafisen suunnittelun teoriaan. Selvitämme, kuinka olennaista yritykselle on tänä päivänä läsnäolo sosiaalisessa mediassa ja miten näkyvyys sen eri palveluissa auttavat positiivisen julkisuuskuvan rakentamisessa. Sosiaalisen median palveluista käsittelemme Facebookia ja YouTubea. Graafisen suunnittelun osalta teoriataustamme tekee läpileikkauksen muun muassa typografiaan, värimaailmaan sekä sivuston elementtien sommitteluun ja niiden hierarkiaan.
Opinnäytetyömme tuloksena syntyi kaikin puolin onnistunut www-sivusto. Lopputulos tyydyttää sekä toimeksiantajaa että sivuston toteuttajia. Sivusto vastaa visuaaliselta ilmeeltään tämän päivän vaatimuksia, sisältö on päivitetty ajan tasalle ja tuotosta on helppo ylläpitää toimeksiantajan itsensä toimesta. Yritys on tämän opinnäytetyön seurauksena vahvasti esillä myös sosiaalisessa mediassa omien Facebook- ja YouTube-tiliensä kautta, mikä on edesauttanut yritysilmeen eli brändin kohoamisessa.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda yritykselle www-sivut, jotka täyttävät nykypäivän vaatimukset sekä ulkoasultaan että myös sisällöltään. Tarkoituksenamme on uusittujen sivujen avulla sekä kohentaa toimeksiantajamme yritysilmettä graafisen suunnittelun keinoin että tuoda Olkijoen Metallia tunnetuksi laadukkaana brändinä muun muassa sosiaalisen median kanavia hyödyntäen.
Perustamme opinnäytetyömme tietoperustan sekä sosiaalisen median että graafisen suunnittelun teoriaan. Selvitämme, kuinka olennaista yritykselle on tänä päivänä läsnäolo sosiaalisessa mediassa ja miten näkyvyys sen eri palveluissa auttavat positiivisen julkisuuskuvan rakentamisessa. Sosiaalisen median palveluista käsittelemme Facebookia ja YouTubea. Graafisen suunnittelun osalta teoriataustamme tekee läpileikkauksen muun muassa typografiaan, värimaailmaan sekä sivuston elementtien sommitteluun ja niiden hierarkiaan.
Opinnäytetyömme tuloksena syntyi kaikin puolin onnistunut www-sivusto. Lopputulos tyydyttää sekä toimeksiantajaa että sivuston toteuttajia. Sivusto vastaa visuaaliselta ilmeeltään tämän päivän vaatimuksia, sisältö on päivitetty ajan tasalle ja tuotosta on helppo ylläpitää toimeksiantajan itsensä toimesta. Yritys on tämän opinnäytetyön seurauksena vahvasti esillä myös sosiaalisessa mediassa omien Facebook- ja YouTube-tiliensä kautta, mikä on edesauttanut yritysilmeen eli brändin kohoamisessa.