Markkinointisuunnitelma Tervolahoville
Peltoniemi, Henna (2011)
Peltoniemi, Henna
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011113016614
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011113016614
Tiivistelmä
Peltoniemi, Henna-Sofia. 2011. Markkinointisuunnitelma Tervolahoville. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion Ammattikorkeakoulu. Kansainvälisen kaupan suuntautumisvaihtoehto. 49 sivua. 1 liite.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda Tervolahoville käytännönläheinen ja edullinen markkinointisuunnitelma, joka tuo yrityksen markkinointiin kaivattua tehokkuutta sekä järjestelmällisyyttä. Opinnäytetyön tutkimusongelmat ovat: Millä keinoin Tervolahovin myyntiä ja markkinointia saadaan tehostettua pienellä budjetilla? Miten yrittäjien kannattaisi markkinoida palvelujaan saadakseen lisää asiakkaita?
Työn menetelmänä käytetään kvalitatiivista tapaustutkimusta eli case studya. Tutkimusmenetelminä käytetään haastattelujen ja lähteiden lisäksi nykytilanteen analysointia. Aineistoa tutkimusta varten kerätään haastattelemalla eri osapuolia, tekemällä muistiinpanoja markkinoinnin
eri vaiheista ja niiden kulusta, sekä tehden havainnointia. Aineiston keruussa tutkitaan
suhteellisen laajasti alaan liittyvää kirjallisuutta. Opinnäytetyön teoria koostuu markkinointia käsittelevästä lähdekirjallisuudesta. Empiirinen osuus rakentuu Tervolanhovin markkinointisuunnitelmasta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jota Tervolahovi voi jatkossa käyttää hyödyksi markkinointia suunniteltaessa. Se voi tulevaisuudessa markkinoida Tervolahovin palveluita ja tarjontaa monipuolisesti, ja samalla edullisesti. Suunnitelma otetaan käyttöön heti aloittamalla Tervolahovin markkinointitoimenpiteiden toteuttaminen ja siinä ohella myös yrityksen imagon rakentaminen.
Asiasanat: markkinointi, sähköinen markkinointi, matkailumarkkinointi
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda Tervolahoville käytännönläheinen ja edullinen markkinointisuunnitelma, joka tuo yrityksen markkinointiin kaivattua tehokkuutta sekä järjestelmällisyyttä. Opinnäytetyön tutkimusongelmat ovat: Millä keinoin Tervolahovin myyntiä ja markkinointia saadaan tehostettua pienellä budjetilla? Miten yrittäjien kannattaisi markkinoida palvelujaan saadakseen lisää asiakkaita?
Työn menetelmänä käytetään kvalitatiivista tapaustutkimusta eli case studya. Tutkimusmenetelminä käytetään haastattelujen ja lähteiden lisäksi nykytilanteen analysointia. Aineistoa tutkimusta varten kerätään haastattelemalla eri osapuolia, tekemällä muistiinpanoja markkinoinnin
eri vaiheista ja niiden kulusta, sekä tehden havainnointia. Aineiston keruussa tutkitaan
suhteellisen laajasti alaan liittyvää kirjallisuutta. Opinnäytetyön teoria koostuu markkinointia käsittelevästä lähdekirjallisuudesta. Empiirinen osuus rakentuu Tervolanhovin markkinointisuunnitelmasta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jota Tervolahovi voi jatkossa käyttää hyödyksi markkinointia suunniteltaessa. Se voi tulevaisuudessa markkinoida Tervolahovin palveluita ja tarjontaa monipuolisesti, ja samalla edullisesti. Suunnitelma otetaan käyttöön heti aloittamalla Tervolahovin markkinointitoimenpiteiden toteuttaminen ja siinä ohella myös yrityksen imagon rakentaminen.
Asiasanat: markkinointi, sähköinen markkinointi, matkailumarkkinointi