Finding customers through social media
Piironen, Petra (2011)
Piironen, Petra
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112916324
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112916324
Tiivistelmä
Tämä on sosiaalisen median hyödyntämiseen keskittyvä markkinatutkimus, minkä toimeksiantajana toimi Kuortaneen urheiluopisto. Tutkimus toteutettiin casetutkimuksena keskittyen Kuortaneen urheiluopiston valmennuskeskukseen ja sen yhteen asiakasryhmään, ulkomaalaisiin keihäänheittäjiin ja valmentajiin.
Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää vastaus tutkimuskysymykseen, kuinka valmennuskeskus voisi hyödyntää sosiaalista mediaa edesauttaakseen liiketoimintaansa.
Tutkimus toteutettiin casetutkimuksena ja aineiston keräämismetodiksi valittiin internetkysely. Tutkimuksessa haastateltiin Kuortaneen urheiluopiston asiantuntijoita selvitettäessä urheiluopistosäätiön erityistä asemaa liikemaailmassa, kansainvälistä asemaa sekä huippuvalmennusta.
Tutkimuksen tuloksena Facebook ja bloggaus olisivat sopivimmat sosiaalisen median foorumit Kuortaneen valmennuskeskuksen markkinointia edistettäessä. Kohderyhmä ei kokenut Twitteriä haluttuna sosiaalisen median ympäristönä.
Jatkotutkimussuuntauksia voisivat olla sosiaalisen median tulevaisuuden estimointi ja Facebookin kilpailijan, Google+ hyödyntämisen analysointi markkinointimahdollisuutena.
Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää vastaus tutkimuskysymykseen, kuinka valmennuskeskus voisi hyödyntää sosiaalista mediaa edesauttaakseen liiketoimintaansa.
Tutkimus toteutettiin casetutkimuksena ja aineiston keräämismetodiksi valittiin internetkysely. Tutkimuksessa haastateltiin Kuortaneen urheiluopiston asiantuntijoita selvitettäessä urheiluopistosäätiön erityistä asemaa liikemaailmassa, kansainvälistä asemaa sekä huippuvalmennusta.
Tutkimuksen tuloksena Facebook ja bloggaus olisivat sopivimmat sosiaalisen median foorumit Kuortaneen valmennuskeskuksen markkinointia edistettäessä. Kohderyhmä ei kokenut Twitteriä haluttuna sosiaalisen median ympäristönä.
Jatkotutkimussuuntauksia voisivat olla sosiaalisen median tulevaisuuden estimointi ja Facebookin kilpailijan, Google+ hyödyntämisen analysointi markkinointimahdollisuutena.