Minderåriga ungdomar - offer för alkoholmarknadsföring?
Parman, Christel (2011)
Parman, Christel
Yrkeshögskolan Novia
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112916238
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112916238
Tiivistelmä
Alkoholinkulutus ja alkoholimainonta ovat olleet kuumia aiheita Suomessa monta vuotta. Keskusteluita on käyty erityisesti alaikäisten alkoholinkulutuksesta ja siitä, miten alkoholimainonta vaikuttaa heihin. Tässä työssä esitetään tietoa alkoholinkulutuksesta ja alkoholimainonnasta Suomessa. Tämän työn tarkoituksena on selvittää, vaikuttaako alkoholimainonta turkulaisten suomenruotsalaisten alaikäisten asenteeseen ja heidän käsitykseensä alkoholista. Tutkimusmateriaalia on kerätty kyselykaavakkeiden avulla.
Opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa esitellään teoriaosuus, jossa käsitellään alkoholinkulutusta ja alkoholimainontaa, sen jälkeen esitellään tutkimus ja sen tulokset.
Opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa esitellään teoriaosuus, jossa käsitellään alkoholinkulutusta ja alkoholimainontaa, sen jälkeen esitellään tutkimus ja sen tulokset.