Digitaalinen markkinointiviestintä : Markkinointiviestintäsuunnitelma verkkoon
Tilus, Anna (2011)
Tilus, Anna
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112715744
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112715744
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee digitaalista markkinointiviestintää tapahtuman markkinoinnissa. Esimerkkinä toimii rinne- ja rullalautatapahtuma Levi Camp531, jossa suoritin työharjoitteluni keväällä 2011.
Opinnäytetyössäni tavoitteenani oli keksiä digitaalisen markkinointiviestinnän keinoin tapoja, millä saadaan lisää näkyvyyttä ja kiinnostusta Camp531-tapahtumaa kohtaan. Pohdin myös erilaisia keinoja millä potentiaalisia asiakkaista tavoitettaisiin Internetin välityksellä.
Kerron opinnäytetyössäni mikä on Camp531 ja mikä on sen merkitys Levin laskettelu-keskuksen tapahtumien joukossa. Teoreettinen viitekehys koostuu Lapin elämyskeskuksen luomasta elämyskolmiosta, sosiaalisen median keinoista sekä välineistä, että markkinointiviestinnän perusteista.
Lähdemateriaalina käytän kotimaista kirjallisuutta, sekä Internet-lähteitä. Olen haastatellut tapahtuman isää Antti Keskitaloa tapahtumaan liittyvistä faktoista, niin puhelimitse, sähköpostitse kuin henkilökohtaisesti aina polttavan kysymyksen iskiessä.
Lopputuloksena on, että digitaalinen markkinointiviestintä kehittyy koko ajan ja markkinointiviestintä suunnittelijan on oltava ajan hermoilla. Potentiaalisia asiakkaita täytyy muistuttaa tapahtumasta läpi vuoden sekä löytää ne Internetin kanavat, joita he käyttävät eniten.
Opinnäytetyössäni tavoitteenani oli keksiä digitaalisen markkinointiviestinnän keinoin tapoja, millä saadaan lisää näkyvyyttä ja kiinnostusta Camp531-tapahtumaa kohtaan. Pohdin myös erilaisia keinoja millä potentiaalisia asiakkaista tavoitettaisiin Internetin välityksellä.
Kerron opinnäytetyössäni mikä on Camp531 ja mikä on sen merkitys Levin laskettelu-keskuksen tapahtumien joukossa. Teoreettinen viitekehys koostuu Lapin elämyskeskuksen luomasta elämyskolmiosta, sosiaalisen median keinoista sekä välineistä, että markkinointiviestinnän perusteista.
Lähdemateriaalina käytän kotimaista kirjallisuutta, sekä Internet-lähteitä. Olen haastatellut tapahtuman isää Antti Keskitaloa tapahtumaan liittyvistä faktoista, niin puhelimitse, sähköpostitse kuin henkilökohtaisesti aina polttavan kysymyksen iskiessä.
Lopputuloksena on, että digitaalinen markkinointiviestintä kehittyy koko ajan ja markkinointiviestintä suunnittelijan on oltava ajan hermoilla. Potentiaalisia asiakkaita täytyy muistuttaa tapahtumasta läpi vuoden sekä löytää ne Internetin kanavat, joita he käyttävät eniten.