Hiuspalvelu Letti Veks - Yrityksen visuaalisen ilmeen uudistaminen
Teelahti, Heidi (2011)
Teelahti, Heidi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112315182
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112315182
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on yrityksen visuaalisen ilmeen uudistaminen. Toimeksiantajana on kotkalainen kampaamoalan yritys Hiuspalvelu Letti Veks. Yrityksen sisällä kontaktina toimii yksityisyrittäjä Marjo Heininen. Opinnäytetyön tavoitteena on päivittää kaupunkilähiössä sijaitsevan yrityksen visuaalinen ilme ja löytää uuden omistajan näköinen tunnus kuvastamaan ammattitaitoa ja luotettavuutta.
Opinnäytetyössä suunnitellaan Hiuspalvelu Letti Veksille uusi yritystunnus ja logo, käynti- ja ajanvarauskortit, asiakirjapohjat ja kirjekuoret, hinnasto- ja mainospohjat, pohja Internet -sivuille sekä ikkunateippaus. Suunnitellut materiaalit kootaan pieneksi graafiseksi ohjeistoksi.
Graafisen ilmeen päivityksellä on tarkoitus löytää yritykselle harkittu ja yhtenäinen kokonaisuus, joka vahvistaa sekä selkeyttää yrityksen imagoa ja luo mielenkiintoa yritystä kohtaan. Opinnäytetyö on pääasiallisesti produktiivinen työ. Teoreettisessa osiossa opinnäytetyössä vertaillaan erilaisia yritystunnuksia ja kampaamoiden visuaalisia ilmeitä, jotta tehdyt valinnat ovat perusteltuja ja hallittuja. Aineiston pohjalta tutkitaan visuaalisen materiaalin sääntöjä, ohjeita ja yleisimpiä käyttötapoja, joita käytetään suunnittelutyön pohjana.
Opinnäytetyössä suunnitellaan Hiuspalvelu Letti Veksille uusi yritystunnus ja logo, käynti- ja ajanvarauskortit, asiakirjapohjat ja kirjekuoret, hinnasto- ja mainospohjat, pohja Internet -sivuille sekä ikkunateippaus. Suunnitellut materiaalit kootaan pieneksi graafiseksi ohjeistoksi.
Graafisen ilmeen päivityksellä on tarkoitus löytää yritykselle harkittu ja yhtenäinen kokonaisuus, joka vahvistaa sekä selkeyttää yrityksen imagoa ja luo mielenkiintoa yritystä kohtaan. Opinnäytetyö on pääasiallisesti produktiivinen työ. Teoreettisessa osiossa opinnäytetyössä vertaillaan erilaisia yritystunnuksia ja kampaamoiden visuaalisia ilmeitä, jotta tehdyt valinnat ovat perusteltuja ja hallittuja. Aineiston pohjalta tutkitaan visuaalisen materiaalin sääntöjä, ohjeita ja yleisimpiä käyttötapoja, joita käytetään suunnittelutyön pohjana.