Kelan verkkosivujen kehittäminen
Hulkkonen, Saara (2011)
Hulkkonen, Saara
Saimaan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111814833
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111814833
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda parannusehdotuksia Kansaneläkelaitoksen verkkopalveluun. Tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä verkkopalveluun ja kuinka sitä voitaisiin parantaa. Asiakkaiden tyytyväisyyttä verkkopalveluun selvitettiin tutkimalla Kansaneläkelaitokselle tulleita asiakaspalautteita, jotka koskivat verkkopalvelua.
Työn teoriaosuus käsittelee pääasiassa Kansaneläkelaitosta ja sen verkkopalvelua. Työn teoriaosio koostuu aiheeseen liittyvistä dokumenteista, selvityksistä ja julkaisuista.
Empiriaosuudessa käsitellään Kelalle tulleita asiakaspalautteita, jotka koskevat Kelan verkkopalvelua. Empiriaosuudessa selvitetään, mihin asioihin asiakkaat ovat tyytyväisiä verkkopalvelussa ja mihin asiakkaat toivoisivat parannusta.
Tutkimuksen tuloksena saatiin aikaan kehittämisehdotuksia, kuinka verkkopalvelua voitaisiin kehittää paremmin asiakkaita palvelevaksi. Kansaneläkelaitos voi käyttää näitä kehitysehdotuksia, kun se alkaa suunnitella muutoksia sivuille ja kehittämään sivuja. Opinnäytetyö saavutti sille asetetut tavoitteet.
Työn teoriaosuus käsittelee pääasiassa Kansaneläkelaitosta ja sen verkkopalvelua. Työn teoriaosio koostuu aiheeseen liittyvistä dokumenteista, selvityksistä ja julkaisuista.
Empiriaosuudessa käsitellään Kelalle tulleita asiakaspalautteita, jotka koskevat Kelan verkkopalvelua. Empiriaosuudessa selvitetään, mihin asioihin asiakkaat ovat tyytyväisiä verkkopalvelussa ja mihin asiakkaat toivoisivat parannusta.
Tutkimuksen tuloksena saatiin aikaan kehittämisehdotuksia, kuinka verkkopalvelua voitaisiin kehittää paremmin asiakkaita palvelevaksi. Kansaneläkelaitos voi käyttää näitä kehitysehdotuksia, kun se alkaa suunnitella muutoksia sivuille ja kehittämään sivuja. Opinnäytetyö saavutti sille asetetut tavoitteet.