"Mukavan värikästä" - Viestintä osana projektioppimista : Case: DuuniExpo2011
Seppänen, Heli (2011)
Seppänen, Heli
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011100513526
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011100513526
Tiivistelmä
DuuniExpo2011-projekti on Lahden ammattikorkeakoulun johtamisen ja viestinnän suuntautumisvaihtoehdon oppimisprojekti. DuuniExpo2011 on rekrytointi- ja verkostoitumismessut, jonka tarkoituksena on auttaa opiskelijoita ja muita työn-hakijoita työllistymään.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen ja DuuniExpo2011-projekti on sen toiminnallinen osa. Opinnäytetyön tekijä toimi viestintäpäällikkönä DuuniExpo2011-projektissa ja työ kuvaa yhdessä teoreettisen viitekehyksen kanssa projektioppimista DuuniExpo2011-projektissa viestinnän näkökulmasta. DuuniExpo2011-projektia case-osuutena ei ole eritelty omaksi kappaleekseen, vaan teoria ja case-osuus kulkevat työssä limittäin.
Onnistuakseen projekti tarvitsee viestintää. Viestinnän keskeiset tehtävät projektissa ovat tukea sen perustoimintoja, profiloida, informoida, perehdyttää projektin työntekijöitä sekä vaikuttaa positiivisesti vuorovaikutussuhteisiin.
Projektin viestintä voidaan jakaa sisäiseen ja ulkoiseen viestintään. Opinnäytetyön tekijä projektin viestintäpäällikkönä vastasi yhdessä viestintätiimin kanssa projektin sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. DuuniExpo2011-projektissa käytetään monipuolisesti erilaisia sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavia.
DuuniExpo2011-projektin viestintää arvioidaan itse messuilla tehdyn kävijätyytyväisyystutkimuksen sekä pääyhteistyökumppani Mediatalo ESAn teettämien tutkimusten avulla. Tutkimusten tulokset osoittavat, että projektin viestintä on onnistunutta ja sillä saavutetaan projektille asetetut tavoitteet.
Opinnäytetyön tekijän oman kokemuksen mukaan projektioppiminen antaa erinomaiset valmiuden työelämää varten. Projektin avulla oppiminen on myös motivoivaa ja se tuo lisäväriä perinteisen luentopohjaisen opiskelun keskelle.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen ja DuuniExpo2011-projekti on sen toiminnallinen osa. Opinnäytetyön tekijä toimi viestintäpäällikkönä DuuniExpo2011-projektissa ja työ kuvaa yhdessä teoreettisen viitekehyksen kanssa projektioppimista DuuniExpo2011-projektissa viestinnän näkökulmasta. DuuniExpo2011-projektia case-osuutena ei ole eritelty omaksi kappaleekseen, vaan teoria ja case-osuus kulkevat työssä limittäin.
Onnistuakseen projekti tarvitsee viestintää. Viestinnän keskeiset tehtävät projektissa ovat tukea sen perustoimintoja, profiloida, informoida, perehdyttää projektin työntekijöitä sekä vaikuttaa positiivisesti vuorovaikutussuhteisiin.
Projektin viestintä voidaan jakaa sisäiseen ja ulkoiseen viestintään. Opinnäytetyön tekijä projektin viestintäpäällikkönä vastasi yhdessä viestintätiimin kanssa projektin sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. DuuniExpo2011-projektissa käytetään monipuolisesti erilaisia sisäisen ja ulkoisen viestinnän kanavia.
DuuniExpo2011-projektin viestintää arvioidaan itse messuilla tehdyn kävijätyytyväisyystutkimuksen sekä pääyhteistyökumppani Mediatalo ESAn teettämien tutkimusten avulla. Tutkimusten tulokset osoittavat, että projektin viestintä on onnistunutta ja sillä saavutetaan projektille asetetut tavoitteet.
Opinnäytetyön tekijän oman kokemuksen mukaan projektioppiminen antaa erinomaiset valmiuden työelämää varten. Projektin avulla oppiminen on myös motivoivaa ja se tuo lisäväriä perinteisen luentopohjaisen opiskelun keskelle.