Effective marketing means for small companies : Case: Ettonet Oy
Sani, Samuli (2011)
Sani, Samuli
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011100513511
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011100513511
Tiivistelmä
Tämä tutkimus käsittelee pienyrityksen markkinointikeinojen valintaa. Tämän tutkimuksen hankkeisti Ettonet Oy, joten päähuomion saa tälle yritykselle sopivan markkinointikeinovalikoiman luominen, jotta yritys saa uusia markkinointikeinoja käytettäväkseen nykyiseen toimintaansa.
Tämä tutkimus yrittää löytää tällaisia markkinoinnin keinoja suorittamalla markkinointikeinovalinnan toimeksiantajayrityksen tietojen pohjalta ja vahvistamalla nykyistä markkinointia sissimarkkinointitekniikalla. Tutkimuksen lopputuloksena on kokoelma markkinointikeinoja, joita toimeksiantajayritys voi hyödyntää mahdollisimman pienellä vaikutuksella yrityksen budjettiin.
Ettonet Oy toimii Lahden alueella, sekä ostaa suurimman osan hyödykkeistään lahden alueen valmistajilta ja on ainoa yritys alueella, joka tarjoaa erikoishuonekaluja traditionaalisella designilla. Yrityksen markkinointi tähtää paremman jalansijan saamiseen tuotteiden loppukäyttäjien keskuudessa. Näitä yritysominaisuuksia ja kirjoittajan yrityksen kanssa työskennellessään luomaa näkemystä käytettiin markkinointisuunnitelman taustana.
Opinnäytetyö on laadullinen tapaustutkimus, joka pohjaa: kirjoittajan omiin huomioihin, kirjapohjaiseen teoriaan, toimeksiantajayrityksen haastatteluihin ja paikallisen erikoisjärjestön haastatteluun. Teoreettinen viitekehys muodostuu alan kirjallisuudesta, joiden avulla luodaan kuva asioista, joita täytyy ottaa huomioon markkinointisuunnitelmaa tehdessä ja pienyritysten mahdollisuuksista markkinoinnissa. Tutkimuksen perustelu tyyliksi valittiin deduktiivinen lähestymistapa jonka avulla eri markkinointikeinoja tutkittiin ja niiden hyödyllisyyttä toimeksiantajayritykselle arvioitiin. Aloittaen markkinointisuunnitelmasta ja edistyen sissimarkkinointi-ideologian tarjoamiin keinoihin.
Tutkimuksen lopputulos on kokoelma tapoja vahvistaa yrityksen markkinointia, jotka toimeksiantajayritys voi helposti lisätä markkinointiinsa nykyisellä budjetillaan ja henkilöstöllään.
Tämä tutkimus yrittää löytää tällaisia markkinoinnin keinoja suorittamalla markkinointikeinovalinnan toimeksiantajayrityksen tietojen pohjalta ja vahvistamalla nykyistä markkinointia sissimarkkinointitekniikalla. Tutkimuksen lopputuloksena on kokoelma markkinointikeinoja, joita toimeksiantajayritys voi hyödyntää mahdollisimman pienellä vaikutuksella yrityksen budjettiin.
Ettonet Oy toimii Lahden alueella, sekä ostaa suurimman osan hyödykkeistään lahden alueen valmistajilta ja on ainoa yritys alueella, joka tarjoaa erikoishuonekaluja traditionaalisella designilla. Yrityksen markkinointi tähtää paremman jalansijan saamiseen tuotteiden loppukäyttäjien keskuudessa. Näitä yritysominaisuuksia ja kirjoittajan yrityksen kanssa työskennellessään luomaa näkemystä käytettiin markkinointisuunnitelman taustana.
Opinnäytetyö on laadullinen tapaustutkimus, joka pohjaa: kirjoittajan omiin huomioihin, kirjapohjaiseen teoriaan, toimeksiantajayrityksen haastatteluihin ja paikallisen erikoisjärjestön haastatteluun. Teoreettinen viitekehys muodostuu alan kirjallisuudesta, joiden avulla luodaan kuva asioista, joita täytyy ottaa huomioon markkinointisuunnitelmaa tehdessä ja pienyritysten mahdollisuuksista markkinoinnissa. Tutkimuksen perustelu tyyliksi valittiin deduktiivinen lähestymistapa jonka avulla eri markkinointikeinoja tutkittiin ja niiden hyödyllisyyttä toimeksiantajayritykselle arvioitiin. Aloittaen markkinointisuunnitelmasta ja edistyen sissimarkkinointi-ideologian tarjoamiin keinoihin.
Tutkimuksen lopputulos on kokoelma tapoja vahvistaa yrityksen markkinointia, jotka toimeksiantajayritys voi helposti lisätä markkinointiinsa nykyisellä budjetillaan ja henkilöstöllään.