Kundtillfredsställelse vid K-Supermarket i Hangö
Baarman, Robin (2011)
Baarman, Robin
Yrkeshögskolan Novia
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011062312439
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011062312439
Tiivistelmä
Målet med detta examensarbete var att ta reda på hur nöjda Hangöborna är med K.Supermarket på orten. Jag ville få fram vad som fungerar och inte fungerar i butiken för att få ett underlag för vad som eventuellt behöver förbättras. Syftet med undersökningen var också att utreda konkurrensförutsättningarna för butiker på små orter. I undersökningen koncentrerade jag mig främst på frågor kring varför kunderna har valt att handla i just K-Supermarket i Hangö.
Jag gjorde undersökningen med hjälp av enkäter som jag delade ut till människor som bor i Hangö. Sammanlagt delades 106 enkäter ut. 73 av dem besvarades. Svarsprocenten var 69 %.
Resultatet visar att kunderna överlag är mycket nöjda med servicen i butiken. Enligt kunderna är sortimentet och läget de främsta orsakerna till att de väljer att handla i K-Supermarket i Hangö.
Jag gjorde undersökningen med hjälp av enkäter som jag delade ut till människor som bor i Hangö. Sammanlagt delades 106 enkäter ut. 73 av dem besvarades. Svarsprocenten var 69 %.
Resultatet visar att kunderna överlag är mycket nöjda med servicen i butiken. Enligt kunderna är sortimentet och läget de främsta orsakerna till att de väljer att handla i K-Supermarket i Hangö.