Asiakastyytyväisyyskysely henkilöstöravintola Motissa
Tarvainen, Marjo (2011)
Tarvainen, Marjo
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061912312
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061912312
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli kartoittaa henkilöstöravintola Motin asiakkaiden tyytyväisyyttä
kahvila- ja lounaspalveluihin ja sitä kautta löytää kehitysideoita yritykselle. Yritykseen ei ole ennen tehty minkäänlaista asiakastyytyväisyyskyselyä, joten aihe oli erittäin ajankohtainen. Yritys sijaitsee entisen Puolustusvoimien varikon aidatulla alueella. Millog Oy omistaa alueen nykyisin ja henkilöstöravintola Motti tarjoaa Millogin työntekijöille kahvila- ja lounaspalveluja. Yrityksen asiakaskunta on tämän vuoksi rajallinen.
Opinnäytetyössäni käytin sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimusaineistoa kerättiin kyselylomakkeella henkilöstöravintola Motissa parin viikon ajan marraskuussa 2010.
Henkilöstöravintolan palveluja käyttää päivittäin noin 70 asiakasta. Vastauksia sain yhteensä 55 kappaletta. Henkilöstöravintolan palvelujen käyttäjistä suurin osa on miehiä, joten myös kyselyyn vastanneiden kohdalla enemmistö oli miehiä. Enemmistö vastaajista kuului ikäryhmään
45–54-vuotiaat.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksien perusteella kahvila- ja lounasasiakkaat olivat melko tyytyväisiä henkilöstöravintola Motin toimintaan ja sen tuotteisiin. Vastaajat olivat erityisen tyytyväisiä juuri kahvilan omatekoisiin ja tuoreisiin leivonnaisiin. Kiitosta sai myös henkilöstöravintolan hyvä palvelu. Vastaajat antoivat myös muutamia hyviä kehitysehdotuksia. Kehitysideat koskivat pääasiassa ruokalistan sekä salaattipöydän monipuolistamista.
kahvila- ja lounaspalveluihin ja sitä kautta löytää kehitysideoita yritykselle. Yritykseen ei ole ennen tehty minkäänlaista asiakastyytyväisyyskyselyä, joten aihe oli erittäin ajankohtainen. Yritys sijaitsee entisen Puolustusvoimien varikon aidatulla alueella. Millog Oy omistaa alueen nykyisin ja henkilöstöravintola Motti tarjoaa Millogin työntekijöille kahvila- ja lounaspalveluja. Yrityksen asiakaskunta on tämän vuoksi rajallinen.
Opinnäytetyössäni käytin sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimusaineistoa kerättiin kyselylomakkeella henkilöstöravintola Motissa parin viikon ajan marraskuussa 2010.
Henkilöstöravintolan palveluja käyttää päivittäin noin 70 asiakasta. Vastauksia sain yhteensä 55 kappaletta. Henkilöstöravintolan palvelujen käyttäjistä suurin osa on miehiä, joten myös kyselyyn vastanneiden kohdalla enemmistö oli miehiä. Enemmistö vastaajista kuului ikäryhmään
45–54-vuotiaat.
Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksien perusteella kahvila- ja lounasasiakkaat olivat melko tyytyväisiä henkilöstöravintola Motin toimintaan ja sen tuotteisiin. Vastaajat olivat erityisen tyytyväisiä juuri kahvilan omatekoisiin ja tuoreisiin leivonnaisiin. Kiitosta sai myös henkilöstöravintolan hyvä palvelu. Vastaajat antoivat myös muutamia hyviä kehitysehdotuksia. Kehitysideat koskivat pääasiassa ruokalistan sekä salaattipöydän monipuolistamista.