Markkinointisuunnitelma : case Fitness Stop Oy
Tikkanen, Tuomas (2011)
Tikkanen, Tuomas
Turun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060911592
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060911592
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toimeksiantajayritykselle, Fitness Stop Oy:lle markkinointisuunnitelma. Työ sisältää markkinointisuunnitelman teoreettisen osuuden, jossa käsitellään markkinointisuunnitelman määritelmä osa-alueittain. Määritelmässä kerrotaan markkinointisuunnitelman tarpeellisuudesta yrityksille ja mitä sillä yritetään saavuttaa.
Tarkoituksena oli luoda toimiva runko, jonka avulla yritys voi suunnitella ja toteuttaa markkinointiaan tulevaisuudessa. Markkinointisuunnitelmassa on annettu vaihtoehtoisia toimintamalleja. Se sisältää myös muutamia tarkkoja lyhyen aikavälin esimerkkitoimenpiteitä. Painopisteenä työssä on kuitenkin pitkän tähtäimen ohjeistuksien ja suuntalinjojen muodostaminen yrityksen markkinoinnin apuvälineiksi.
Suunnitelmaan liitettiin kyselytutkimus, joka suoritettiin paikallisessa Gym2000 kuntokeskuksessa. Kysely suoritettiin lomakekyselynä. Kyselylomakkeet olivat kahden viikon ajan Gym2000 kuntokeskuksen vastaanottopöydällä asiakkaiden täytettävissä. Kyselyn tulosten pohjalta tehtiin joitakin toimenpidesuunnitelmia, joita yritys voi halutessaan hyödyntää.
Toimeksiantajan yritykselle tehtiin myös mainospohja koemarkkinointia varten. Markkinointikirjepohjassa oli käytetty yrityksen visuaalista ilmettä ja tuotteita. Pohjaan oli liitetty alennusetukuponki, jota yritys voi hyödyntää koemarkkinoinnin seuraamisessa. Asiakas voi hyödyntää kupongin alennuksen tuomalla sen mukanaan myymälään.
Tarkoituksena oli luoda toimiva runko, jonka avulla yritys voi suunnitella ja toteuttaa markkinointiaan tulevaisuudessa. Markkinointisuunnitelmassa on annettu vaihtoehtoisia toimintamalleja. Se sisältää myös muutamia tarkkoja lyhyen aikavälin esimerkkitoimenpiteitä. Painopisteenä työssä on kuitenkin pitkän tähtäimen ohjeistuksien ja suuntalinjojen muodostaminen yrityksen markkinoinnin apuvälineiksi.
Suunnitelmaan liitettiin kyselytutkimus, joka suoritettiin paikallisessa Gym2000 kuntokeskuksessa. Kysely suoritettiin lomakekyselynä. Kyselylomakkeet olivat kahden viikon ajan Gym2000 kuntokeskuksen vastaanottopöydällä asiakkaiden täytettävissä. Kyselyn tulosten pohjalta tehtiin joitakin toimenpidesuunnitelmia, joita yritys voi halutessaan hyödyntää.
Toimeksiantajan yritykselle tehtiin myös mainospohja koemarkkinointia varten. Markkinointikirjepohjassa oli käytetty yrityksen visuaalista ilmettä ja tuotteita. Pohjaan oli liitetty alennusetukuponki, jota yritys voi hyödyntää koemarkkinoinnin seuraamisessa. Asiakas voi hyödyntää kupongin alennuksen tuomalla sen mukanaan myymälään.