Liikekeskus Häijään Äijän asiakastyytyväisyystutkimus
Fontaine, Marianne (2011)
Fontaine, Marianne
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060711263
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060711263
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa Häijään Äijä -liikekeskuksen asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Työn tavoitteena on pyrkiä kehittämään liikekeskuksen asiakastyytyväisyyttä tutkimalla heidän näkemyksiään palvelujen tarjonnasta ja liikekeskuksen toiminnoista. Tutkimustehtävänä on selvittää, miten tyytyväisiä liikekeskus Häijään Äijän asiakkaat ovat kauppakeskuksen palveluihin ja miten niitä tulisi kehittää. Onko palveluita ja liikkeitä riittävästi? Ovatko asiakkaat tyytyväisiä asiakaspalveluun?
Materiaalin keräys tapahtui haastattelemalla kauppakeskuksen asiakkaita henkilökohtaisesti liikekeskuksen tiloissa. Tein tutkimuksen käyttäen tutkimusmenetelmänä kvantitatiivista kyselyä. Haastattelin 50 asiakasta 26.5.2011 kello 9-18 välisenä aikana. Kyselylomakkeeni oli strukturoitu ja täytin lomakkeet haastateltavien vastausten perusteella.
Suurin osa Häijään Äijä -liikekeskuksen asiakkaista oli pääosin tyytyväisiä ostoskeskuksen toimintaan ja sen tarjoamiin palveluihin. Parantamisen tarpeita oli liikekeskuksen sisätilojen siisteydessä, erilaisten palvelujen riittävässä tarjonnassa sekä asiakaspalvelussa. Lisäksi asiakkaat toivoisivat kykenevänsä hoitamaan enemmän asioita samalla ostosmatkalla.
Materiaalin keräys tapahtui haastattelemalla kauppakeskuksen asiakkaita henkilökohtaisesti liikekeskuksen tiloissa. Tein tutkimuksen käyttäen tutkimusmenetelmänä kvantitatiivista kyselyä. Haastattelin 50 asiakasta 26.5.2011 kello 9-18 välisenä aikana. Kyselylomakkeeni oli strukturoitu ja täytin lomakkeet haastateltavien vastausten perusteella.
Suurin osa Häijään Äijä -liikekeskuksen asiakkaista oli pääosin tyytyväisiä ostoskeskuksen toimintaan ja sen tarjoamiin palveluihin. Parantamisen tarpeita oli liikekeskuksen sisätilojen siisteydessä, erilaisten palvelujen riittävässä tarjonnassa sekä asiakaspalvelussa. Lisäksi asiakkaat toivoisivat kykenevänsä hoitamaan enemmän asioita samalla ostosmatkalla.