Korson Fysioterapia Ay:n asiakastyytyväisyys
Hamnström, Maria (2011)
Hamnström, Maria
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611126
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611126
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan Korson Fysioterapia Ay:n asiakastyytyväisyyttä. Asiakastyytyväi-syyskysely on toteutettu marras -joulukuussa 2010 Korson Fysioterapialle yrityksen omissa toimitiloissa. Asiakastyytyväisyyskyselyn tarkoitus on tutkia kuinka, tyytyväisiä asiakkaat ovat Korson Fysioterapian palveluihin ja henkilökuntaan. Korson Fysioterapia tutkii asiakas-tyytyväisyyttä vuosittain.
Opinnäytetyössä käytetään tutkimusmenetelmänä laadullista tutkimusta. Laadullisella tut-kimuksella saadaan monipuolisempi kuva tutkimustuloksista. Kyselylomake on laadittu yhdessä toimeksiantajan kanssa. Asiakastyytyväisyyskyselyssä on taustatietojen lisäksi avoimia kysymyksiä.
Asiakastyytyväisyyskyselyyn haastateltiin kymmentä Korson Fysioterapian asiakasta. Tutkimuksen apuna käytetään omia kokemuksia yrityksen palveluista.
Tutkimustuloksista voidaan päätellä, että asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä Korson Fysioterapian palveluihin ja työntekijöihin. Tuloksista käy ilmi, mitkä asiat vaikuttavat onnistuneeseen hoitokäyntiin, millaisia häiriötekijöitä on hoidon aikana ilmennyt, toivomuksia hoidon suhteen, kenelle suositellaan hoitolaitosta ja mistä kanavista asiakkaat ovat saaneet tietoa yrityksestä.
Korson Fysioterapian asiakkaat arvostavat muun muassa ystävällistä ja asiantuntevaa henkilökuntaa ja asiakkaan hyvää kohtelua. Asiakkaat ovat eniten tyytyväisiä hoitomenetelmänä hierontaan. Tietoa hoitopaikasta on saatu eniten tuttavaviestien kautta ja hoitopaikkaa suo-sitellaankin ystäville ja tuttaville.
Opinnäytetyön johtopäätöksissä käydään läpi, mitä asioita tässä tutkimuksessa jäi vielä tar-kastelematta. Asiakastyytyväisyyskyselyssä jäi tutkimatta asioita, joita yrityksen kannattaa pitää silmällä myöhempiä tyytyväisyyskyselyitä varten.
Opinnäytetyössä käytetään tutkimusmenetelmänä laadullista tutkimusta. Laadullisella tut-kimuksella saadaan monipuolisempi kuva tutkimustuloksista. Kyselylomake on laadittu yhdessä toimeksiantajan kanssa. Asiakastyytyväisyyskyselyssä on taustatietojen lisäksi avoimia kysymyksiä.
Asiakastyytyväisyyskyselyyn haastateltiin kymmentä Korson Fysioterapian asiakasta. Tutkimuksen apuna käytetään omia kokemuksia yrityksen palveluista.
Tutkimustuloksista voidaan päätellä, että asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä Korson Fysioterapian palveluihin ja työntekijöihin. Tuloksista käy ilmi, mitkä asiat vaikuttavat onnistuneeseen hoitokäyntiin, millaisia häiriötekijöitä on hoidon aikana ilmennyt, toivomuksia hoidon suhteen, kenelle suositellaan hoitolaitosta ja mistä kanavista asiakkaat ovat saaneet tietoa yrityksestä.
Korson Fysioterapian asiakkaat arvostavat muun muassa ystävällistä ja asiantuntevaa henkilökuntaa ja asiakkaan hyvää kohtelua. Asiakkaat ovat eniten tyytyväisiä hoitomenetelmänä hierontaan. Tietoa hoitopaikasta on saatu eniten tuttavaviestien kautta ja hoitopaikkaa suo-sitellaankin ystäville ja tuttaville.
Opinnäytetyön johtopäätöksissä käydään läpi, mitä asioita tässä tutkimuksessa jäi vielä tar-kastelematta. Asiakastyytyväisyyskyselyssä jäi tutkimatta asioita, joita yrityksen kannattaa pitää silmällä myöhempiä tyytyväisyyskyselyitä varten.