Internet-markkinointi ja verkkokaupan kehittämisen keinot Case: Ecodeal
Qvickström, Fanny (2011)
Qvickström, Fanny
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011052910165
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011052910165
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään Internet-markkinointia teoriassa sekä käytännössä. Opinnäytetyön
työelämäkumppanina on verkkokauppa Ecodeal. Verkkokauppa on keskittynyt luonnollisten ja ekologisten tuotteiden myyntiin. Ecodeal pyrkii kehittymään kannattavammaksi verkkokaupaksi saamalla lisää näkyvyyttä ja tuottamalla tätä kautta lisää myyntiä. Opinnäytetyössä esitetään kehitysehdotuksia Ecodealin kannattavuuden parantamiseksi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään Internet-markkinointia yleisesti. Internet-markkinoinnin tärkeimpiä osia ovat yrityksen asiakkaille suunnattu sisältö, sisällön löydettävyys ja potentiaalisten asiakkaiden kääntäminen tulokseksi.
Kuten markkinointia yleensä, myös Internet-markkinointia tulee seurata. Internetissä tapahtuvia markkinointitoimenpiteitä on helppo mitata web-analytiikan avulla. Web-analytiikka on Internet-sivuston markkinointitiedon keräämistä, mittaamista ja analysointia. Teoriaosuuden lopuksi kootaan yhteen hyvän verkkokaupan ominaisuuksia.
Opinnäytetyössä esitetään verkkokaupalle kehitysehdotuksia sen ulkoasuun, rakenteeseen, sisältöön ja sivuston liikenteeseen liittyen. Kehitysehdotukset pohjautuvat opinnäytetyön teoriaosuuteen sekä web-analytiikkatyökalu Google Analytics -mittauksiin. Työssä käsitellään myös verkkokaupan kansainvälisyyttä.
Ecodealillä on hyvät mahdollisuudet kehittyä kannattavammaksi, sillä verkkokauppa on kasvussa. Merkittävin markkinointiponnistus Ecodealin kannalta olisi blogin liittäminen sivuston yhteyteen. Blogi voisi olla kaupan oma tai ulkopuolisen ylläpitämä blogi, jonka kanssa Ecodeal toimisi yhteistyössä.
työelämäkumppanina on verkkokauppa Ecodeal. Verkkokauppa on keskittynyt luonnollisten ja ekologisten tuotteiden myyntiin. Ecodeal pyrkii kehittymään kannattavammaksi verkkokaupaksi saamalla lisää näkyvyyttä ja tuottamalla tätä kautta lisää myyntiä. Opinnäytetyössä esitetään kehitysehdotuksia Ecodealin kannattavuuden parantamiseksi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään Internet-markkinointia yleisesti. Internet-markkinoinnin tärkeimpiä osia ovat yrityksen asiakkaille suunnattu sisältö, sisällön löydettävyys ja potentiaalisten asiakkaiden kääntäminen tulokseksi.
Kuten markkinointia yleensä, myös Internet-markkinointia tulee seurata. Internetissä tapahtuvia markkinointitoimenpiteitä on helppo mitata web-analytiikan avulla. Web-analytiikka on Internet-sivuston markkinointitiedon keräämistä, mittaamista ja analysointia. Teoriaosuuden lopuksi kootaan yhteen hyvän verkkokaupan ominaisuuksia.
Opinnäytetyössä esitetään verkkokaupalle kehitysehdotuksia sen ulkoasuun, rakenteeseen, sisältöön ja sivuston liikenteeseen liittyen. Kehitysehdotukset pohjautuvat opinnäytetyön teoriaosuuteen sekä web-analytiikkatyökalu Google Analytics -mittauksiin. Työssä käsitellään myös verkkokaupan kansainvälisyyttä.
Ecodealillä on hyvät mahdollisuudet kehittyä kannattavammaksi, sillä verkkokauppa on kasvussa. Merkittävin markkinointiponnistus Ecodealin kannalta olisi blogin liittäminen sivuston yhteyteen. Blogi voisi olla kaupan oma tai ulkopuolisen ylläpitämä blogi, jonka kanssa Ecodeal toimisi yhteistyössä.