Palvelutuotteen hinnoittelulaskelmaesimerkkejä Fantasy Promotions Avoin yhtiö
Laine, Susanna (2011)
Laine, Susanna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269867
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269867
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli toimia oppaana kahdelle aloittavalle yrittäjälle sekä tarkastella heidän liikeidean kannattavuutta. Fantasy Promotions on kahden naisen perustama avoin yhtiö ja se toimii Helsingissä. Heidän yritysideansa syntyi yhteisestä näkemyksestä luoda asiakkailleen mieleen painuvia elämyksiä. He haluavat järjestää juhlia, joissa vain taivas on rajana. Yrittäjillä on aikaisempaa kokemusta tapahtumien järjestämisestä ja markkinoinnista, mutta heidän kokemuksensa yrityksen laskentatoimesta ovat vähäiset.
Tutkimuksen aiheena oli Fantasy Promotionsin sisäinen laskentatoimi, jonka kautta tarkastellaan kannattavuutta ja hinnoittelua. Työn teoriaosuudessa käsitellään näiden lisäksi myös yritystoimintaa sekä rahoitusta, Työn tavoite on saada näkemys tarvittavan katteen ja myynnin määrästä, jolloin Fantasy Promotionsin yritystoiminta muodostuisi kannattavaksi. Kannattavuutta tarkastellaan kahden eri palvelupaketin hinnoittelun avulla.
Tutkimuksen perusteella Fantasy Promotionsin toiminta on mahdollista saada kannattavaksi. Tämän opinnäytetyön avulla yrittäjillä on myös valmiudet laskea muiden palvelupakettien tunnuslukuja, jolloin voidaan vertailla, mitkä palvelupaketit ovat parhaimmat yrityksen kannattavuutta ajatellen. He ymmärtävät paremmin yrityksen laskentatoimea ja kuinka kulut tulisi kattaa. Laskentatoimen lisäksi on hyvä pitää mielessä, kuinka saadaan myyntituottoja ja kuinka saadaan asiakkaat kiinnostumaan Fantasy Promotionsista. Kontakti on kaiken alku ja samalla asiakkaille muodostuu mielipide yrityksestä ja sen palveluista. Jokainen kohtaaminen on yritykselle tilaisuus tehdä vaikutus.
Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksia ei julkaista. Tutkimusosuuden laskelmien luvut on muutettu X-muotoon.
Tutkimuksen aiheena oli Fantasy Promotionsin sisäinen laskentatoimi, jonka kautta tarkastellaan kannattavuutta ja hinnoittelua. Työn teoriaosuudessa käsitellään näiden lisäksi myös yritystoimintaa sekä rahoitusta, Työn tavoite on saada näkemys tarvittavan katteen ja myynnin määrästä, jolloin Fantasy Promotionsin yritystoiminta muodostuisi kannattavaksi. Kannattavuutta tarkastellaan kahden eri palvelupaketin hinnoittelun avulla.
Tutkimuksen perusteella Fantasy Promotionsin toiminta on mahdollista saada kannattavaksi. Tämän opinnäytetyön avulla yrittäjillä on myös valmiudet laskea muiden palvelupakettien tunnuslukuja, jolloin voidaan vertailla, mitkä palvelupaketit ovat parhaimmat yrityksen kannattavuutta ajatellen. He ymmärtävät paremmin yrityksen laskentatoimea ja kuinka kulut tulisi kattaa. Laskentatoimen lisäksi on hyvä pitää mielessä, kuinka saadaan myyntituottoja ja kuinka saadaan asiakkaat kiinnostumaan Fantasy Promotionsista. Kontakti on kaiken alku ja samalla asiakkaille muodostuu mielipide yrityksestä ja sen palveluista. Jokainen kohtaaminen on yritykselle tilaisuus tehdä vaikutus.
Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksia ei julkaista. Tutkimusosuuden laskelmien luvut on muutettu X-muotoon.