Helsinki Motorsport Weekend 7.-8.8.2010 : Moottoriurheilutapahtuman järjestäminen
Ranta, Toni; Tyagi, Ashish (2011)
Ranta, Toni
Tyagi, Ashish
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269735
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269735
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö kertoo Elokuussa 2010 järjestetystä Helsinki Motorsport Weekend-moottoriurheilutapahtumasta, jonka järjestäjänä on toiminut T&A Promotions Oy (Toni Rannan ja Ashish Tyagin omistama osakeyhtiö). Tapahtuman tavoitteena oli tuoda moottoriurheilu takaisin Helsingin-alueelle, jossa se on aikoinaan ollut Thunder-ajojen muodossa. Opinnäytetyön sisältö koostuu tapahtuman järjestämisen eri elementeistä, suunnitteluvaiheesta lopputulokseen. Tapahtuman suurina yhteistyökumppaneina toimi automerkki Ford, Gasum-maakaasuyhtiö sekä RedBull / Kopparberg Finland ja tapahtumatekniikasta, cateringista ja lipunmyynnistä vastasi Eastway.
Helsinki Motorsport Weekend järjestettiin 7.- 8.8.2010 Helsingin Kalasataman alueella. Tapahtumassa moottoriurheilutähdet eri autoluokista mittelivät paremmuudestaan, Kalasatamaan rakennetulla moottoriurheilustadionilla. Yhteensä tapahtumaan osallistui yli kolmekymmentä nimekästä kuljettajaa, monesta eri autourheiluluokasta. Tähdet kisailivat viikonlopun aikana kolmella erityyppisillä kilpa-autoilla.
Opinnäytetyön teoria koostuu tapahtuman suunnittelusta ja sen eri osavaiheista ja toteutuksesta. Teoriana opinnäytetyössä on käytetty Event Management for tourism, cul-tural, business and sporting events ja Risk Management for Meeting and Events kirjoja. Tapahtumaa markkinoitiin monella eri keinolla, joista suurimmassa roolissa olivat TV-mainonta, lehtimainonta sekä internet/sosiaalinenmedia. Mainonta oli kohdistettu moottoriurheilun ystäville sekä lapsiperheille.
Helsinki Motorsport Weekend järjestettiin 7.- 8.8.2010 Helsingin Kalasataman alueella. Tapahtumassa moottoriurheilutähdet eri autoluokista mittelivät paremmuudestaan, Kalasatamaan rakennetulla moottoriurheilustadionilla. Yhteensä tapahtumaan osallistui yli kolmekymmentä nimekästä kuljettajaa, monesta eri autourheiluluokasta. Tähdet kisailivat viikonlopun aikana kolmella erityyppisillä kilpa-autoilla.
Opinnäytetyön teoria koostuu tapahtuman suunnittelusta ja sen eri osavaiheista ja toteutuksesta. Teoriana opinnäytetyössä on käytetty Event Management for tourism, cul-tural, business and sporting events ja Risk Management for Meeting and Events kirjoja. Tapahtumaa markkinoitiin monella eri keinolla, joista suurimmassa roolissa olivat TV-mainonta, lehtimainonta sekä internet/sosiaalinenmedia. Mainonta oli kohdistettu moottoriurheilun ystäville sekä lapsiperheille.