Markkinointiviestinnän kehittäminen Venäjällä, case Vaasa Engineering Oy
Välimaa, Johanna (2011)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105249410
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105249410
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli selvittää miten Vaasa Engineering Oy voi kehittää markkinointiviestintää entistä tehokkaammaksi ja toimivammaksi Venäjän markkinoilla. Tutkimuksen teoriaosassa on käsitelty tutkimuksen kannalta oleellisia teorioita: business to business markkinointia, markkinoinnin kilpailukeinoja, markkinointiviestinnän suunnittelua, kokonaisvaltaisen markkinointiviestinnän johtamista, kansainvälistä markkinointiviestintää ja Venäjän yritys – ja tapakulttuuria. Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena tutkimuksena haastatteluja käyttämällä. Tällä menetelmällä sain syvällisempää tietoa tutkimukseen. Haastateltavia oli yhteensä kuusi kappaletta. Haastattelujen tuloksissa oli yhtenäisyyksiä teorioiden kanssa. Haastatteluiden avulla saatiin paljon kehitysideoita Vaasa Engineering Oy:n markkinointiviestintään Venäjällä mm. internet mainontaan.
Tutkimuksen luotettavuutta ja pätevyyttä tarkasteltiin reliabiliteetin ja validiteetin avulla. Tutkimusta voidaan pitää luotettavana, koska sillä saatiin selville niitä asioita, joita oli tarkoituskin tutkia.
Tutkimuksen luotettavuutta ja pätevyyttä tarkasteltiin reliabiliteetin ja validiteetin avulla. Tutkimusta voidaan pitää luotettavana, koska sillä saatiin selville niitä asioita, joita oli tarkoituskin tutkia.