Planerings- och beslutsprocessen vid professionella inköp av mötes- och konferenstjänster
Törnström, Linda (2011)
Törnström, Linda
Yrkeshögskolan Novia
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105198683
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105198683
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä, joka on Saaristokeskus Korpoströmin tilaama, tarkoituksena on tutkia yritysten ja organisaatioiden suunnittelu ja päätöksentekoprosessi kokous ja konferenssipalveluissa ammatillisissa hankinnoissa. Asiakaspalvelun ja kokemuksien merkitys tässä prosessissa tutkitaan myös. Henkilökohtaisien haastatteluiden avulla olen kerännyt tietoa tutkimusta varten keväällä 2011. Yhteensä viisi puhelinhaastattelua tehtiin, missä sekä yrityksiä että organisaatioita Helsingin ja Turun seudulta olivat edustettuina.
Työn taustana oleva teoreettinen viitekehys sisältää teoriaa suunnittelu- ja päätösprosessista kokous- ja konferenssipalvelujen ammatillisissa hankinnoissa, sekä asiakaspalvelun ja asiakaskokemusten yhdistämistä prosessiin. Olen myös oppinut kvalitatiivisista menetelmistä ja lukenut teoriaa haastattelusta tutkimusmenetelmänä.
Käyttämällä tutkimustulokset, selvitin miten yritysten ja organisaatioiden suunnittelu ja päätöksentekoprosessi kokous- ja konferenssipalveluissa ammatillisissa hankinnoissa näyttää. Olen myös saanut tietoa siitä millaisia odotuksia kokous- ja konferenssitiloista on ja mikä asiakaspalvelun rooli on tässä prosessissa. Lopuksi kehitin SWOT-analyysin Saaristokeskus Korpoströmin vahvuuksista, heikkouksista, mahdollisuuksista ja uhista, perustuvan haastateltavien käsityksiin ja odotuksiin kokous- ja konferenssipaikoista.
Työn taustana oleva teoreettinen viitekehys sisältää teoriaa suunnittelu- ja päätösprosessista kokous- ja konferenssipalvelujen ammatillisissa hankinnoissa, sekä asiakaspalvelun ja asiakaskokemusten yhdistämistä prosessiin. Olen myös oppinut kvalitatiivisista menetelmistä ja lukenut teoriaa haastattelusta tutkimusmenetelmänä.
Käyttämällä tutkimustulokset, selvitin miten yritysten ja organisaatioiden suunnittelu ja päätöksentekoprosessi kokous- ja konferenssipalveluissa ammatillisissa hankinnoissa näyttää. Olen myös saanut tietoa siitä millaisia odotuksia kokous- ja konferenssitiloista on ja mikä asiakaspalvelun rooli on tässä prosessissa. Lopuksi kehitin SWOT-analyysin Saaristokeskus Korpoströmin vahvuuksista, heikkouksista, mahdollisuuksista ja uhista, perustuvan haastateltavien käsityksiin ja odotuksiin kokous- ja konferenssipaikoista.