Markkinointisuunnitelma entisöintiliikkeelle
Turunen, Aino (2011)
Turunen, Aino
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105178340
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105178340
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli laatia toimiva markkinointisuunnitelma Huonekalujen Entisöinti Harri Turuselle. Kohdeyrityksellä ei ole tähän asti ollut käytössään markkinointisuunnitelmaa, vaikka on toiminut alalla jo yli 20 vuotta. Huonekalujen entisöinti Harri Turunen on pienyritys joka tarjoaa entisöinti, verhoilu ja puusepän palveluita niin yritys kuin yksityisasiakkaillekin. Yritys myös myy ja valmistaa omaa puupintojen puhdistusainetta.
Tutkimuksen teoriaosio sisältää yleistietoa entisöinnistä, verhoilusta ja puusepän työstä sekä näihin liittyvistä erilaisista työtehtävistä. Kerron myös lyhyesti itse kohdeyrityksestä ja sen tarjoamista palveluista sekä historiasta. Tämä jälkeen käydään läpi markkinoinnin johtamisprosessiin liittyviä asioita ja markkinoinnin jotamisen ja suunnittelun eroja. Markkinoinnin suunnittelu lähtee liikkeelle liikeidesata ja lähtökohta-analyyseistä, siirtyy siitä markkinoinnin strategian kautta tavoitteisiin.
Tutkimuksen empiirisen osan tarkoituksena oli saada aikaseksi kohdeyritykselle sopiva markkinointisuunnitelma sekä antaa parannusehdotuksia, joiden avulla kohdeyrityksen tunnettuutta saataisiin entistäkin paremmaksi. Tutkimus toteutettuun kvalitatiivisena kehittämistutkimuksena osallistuvan havainnoinnin keinoin.
Tutkimuksen tavoitteena oli saada kohdeyrityksen omistaja kiinnostumaan enemmän markkinoinnista. Lisäksi oli tarkoitus luoda sellainen suunnitelma, josta olisi konkreettisesti hyötyä yrityksen markkinoinnissa ja kohde yritys pystyisi käyttämään tutkimusta hyväkseen tulevaisuudessakin suunnitellessaan markkinoiniaan
Tutkimuksen teoriaosio sisältää yleistietoa entisöinnistä, verhoilusta ja puusepän työstä sekä näihin liittyvistä erilaisista työtehtävistä. Kerron myös lyhyesti itse kohdeyrityksestä ja sen tarjoamista palveluista sekä historiasta. Tämä jälkeen käydään läpi markkinoinnin johtamisprosessiin liittyviä asioita ja markkinoinnin jotamisen ja suunnittelun eroja. Markkinoinnin suunnittelu lähtee liikkeelle liikeidesata ja lähtökohta-analyyseistä, siirtyy siitä markkinoinnin strategian kautta tavoitteisiin.
Tutkimuksen empiirisen osan tarkoituksena oli saada aikaseksi kohdeyritykselle sopiva markkinointisuunnitelma sekä antaa parannusehdotuksia, joiden avulla kohdeyrityksen tunnettuutta saataisiin entistäkin paremmaksi. Tutkimus toteutettuun kvalitatiivisena kehittämistutkimuksena osallistuvan havainnoinnin keinoin.
Tutkimuksen tavoitteena oli saada kohdeyrityksen omistaja kiinnostumaan enemmän markkinoinnista. Lisäksi oli tarkoitus luoda sellainen suunnitelma, josta olisi konkreettisesti hyötyä yrityksen markkinoinnissa ja kohde yritys pystyisi käyttämään tutkimusta hyväkseen tulevaisuudessakin suunnitellessaan markkinoiniaan