Asiakastyytyväisyystutkimus Porin Vedelle
Lehtonen, Sanna (2011)
Lehtonen, Sanna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105147918
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105147918
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia Porin Veden asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksella saatiin tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä ja mitä asioita kannattaisi kehittää tulevaisuudessa. Tutkimuksen avulla myös henkilökunnan on helpompi kehittää palvelua, kun tiedetään, mitä mieltä asiakkaat ovat.
Tutkimus toteutettiin syksyllä 2010 lomakekyselynä. Kyselylomakkeet lähetettiin asiakkaille marraskuussa ja vastausaikaa oli noin kolme viikkoa. Kyselyitä lähetettiin 200 kappaletta ja vastauksia tutkimukseen saatiin kaikkiaan 63 kappaletta, joka oli riittävä määrä tutkimuksen onnistumisen kannalta. Asiakkaiden valitsemiseen käytettiin satunnaisotantaa. Tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkasteltiin asiakaspalvelua, asiakastyytyväisyyttä ja erilaisia palvelumuotoja. Työn lopussa esitellään tutkimustulokset ja esitetään kehitysehdotuksia Porin Vedelle. Tutkimustuloksista selviää, että eniten kehitystä tarvitsee online-palvelu ja sen saattaminen asiakkaiden tietoon. Tutkimustuloksista kävi ilmi, että asiakkaat ovat tyytyväisiä asiakaspalveluun ja sen laatuun.
Tutkimus toteutettiin syksyllä 2010 lomakekyselynä. Kyselylomakkeet lähetettiin asiakkaille marraskuussa ja vastausaikaa oli noin kolme viikkoa. Kyselyitä lähetettiin 200 kappaletta ja vastauksia tutkimukseen saatiin kaikkiaan 63 kappaletta, joka oli riittävä määrä tutkimuksen onnistumisen kannalta. Asiakkaiden valitsemiseen käytettiin satunnaisotantaa. Tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkasteltiin asiakaspalvelua, asiakastyytyväisyyttä ja erilaisia palvelumuotoja. Työn lopussa esitellään tutkimustulokset ja esitetään kehitysehdotuksia Porin Vedelle. Tutkimustuloksista selviää, että eniten kehitystä tarvitsee online-palvelu ja sen saattaminen asiakkaiden tietoon. Tutkimustuloksista kävi ilmi, että asiakkaat ovat tyytyväisiä asiakaspalveluun ja sen laatuun.