1001 - a collection and a questionnaire for Minimarket AB Stockholm
Piippo, Riikka (2011)
Piippo, Riikka
Savonia-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105107105
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105107105
Tiivistelmä
Opinnäytetyö 1001 – mallisto ja kysely Minimarket Stockholm Ab:lle tehtiin yhteistyössä Minimarket Stockholm Ab:n kanssa. Minimarket on ruotsalainen naistenvaatemerkki, jonka ovat perustaneet siskokset Jennifer, Pernilla ja Sofie Elvestedt vuonna 2006. Minimarketilla on kaksi mallistoa: Minimarket ja edullisempi mallisto Mini for Many. Nykyään merkillä on myös asusteita, joissa fokus on vahvasti kengissä.
Opinnäytetyön ensimmäinen osa koostui kyselyn rakentamisesta Minimarket Stockholm AB:n jälleenmyyjille. Kyselyssä etsittiin vastauksia muun muassa kysymyksiin, mitkä ovat Minimarketin vahvuuksia ja heikkouksia, millainen tuotteiden on hinta-laatu-suhde ja millaisille uu-sille tuotteille olisi kysyntää. Kysely tehtiin Minimarketin jälleenmyyjille, jotta asioista saataisiin ammattilaisten mielipiteitä. Vastaajiksi ky-selyyn valittiin jälleenmyyjistä Granpa, Rizzo, Aplace ja Mayla, joista kaikki toimivat päätoimisesti Tukholmassa.
Kyselyn kysymykset koottiin toimivaksi kaavakkeeksi käyttämällä apuna kirjaa Alkula, Pöntinen,m Ylönen: Sosiaalitutkimuksen kvantitatii-viset menetelmät ja nettisivua http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/kyselylomake/laatiminen.html. Kysely tehtiin kolmesivuiseksi in-teraktiiviseksi pdf-tiedostoksi ja lähetettiin vastaajille sähköpostitse. Rizzo, Aplace ja yksi anonyymi vastasivat kyselyyn. Tuloksena saatiin paljon arvokasta uutta tietoa siitä, kuinka asiakkaat näkevät Minimarketin tuotteet ja mallistot.
25-osainen mallisto ”1001” suunniteltiin Minimarketille sopivaksi. Malliston teema oli Tuhannen ja yhden yön sadut ja Arabian mystiikka. Mallistoon vaikuttivat Minimarketin tyyli sekä kauden ss12 trendit. Näiden lisäksi kyselyn tulokset vaikuttivat malliston rakenteeseen. Mal-liston muutamista tuotteista valmistettiin protoja. Malliston näyttävimmästä tuotteesta, mekko Scheherazadesta valmistettiin myös valmis tuote.
Opinnäytetyön ensimmäinen osa koostui kyselyn rakentamisesta Minimarket Stockholm AB:n jälleenmyyjille. Kyselyssä etsittiin vastauksia muun muassa kysymyksiin, mitkä ovat Minimarketin vahvuuksia ja heikkouksia, millainen tuotteiden on hinta-laatu-suhde ja millaisille uu-sille tuotteille olisi kysyntää. Kysely tehtiin Minimarketin jälleenmyyjille, jotta asioista saataisiin ammattilaisten mielipiteitä. Vastaajiksi ky-selyyn valittiin jälleenmyyjistä Granpa, Rizzo, Aplace ja Mayla, joista kaikki toimivat päätoimisesti Tukholmassa.
Kyselyn kysymykset koottiin toimivaksi kaavakkeeksi käyttämällä apuna kirjaa Alkula, Pöntinen,m Ylönen: Sosiaalitutkimuksen kvantitatii-viset menetelmät ja nettisivua http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/kyselylomake/laatiminen.html. Kysely tehtiin kolmesivuiseksi in-teraktiiviseksi pdf-tiedostoksi ja lähetettiin vastaajille sähköpostitse. Rizzo, Aplace ja yksi anonyymi vastasivat kyselyyn. Tuloksena saatiin paljon arvokasta uutta tietoa siitä, kuinka asiakkaat näkevät Minimarketin tuotteet ja mallistot.
25-osainen mallisto ”1001” suunniteltiin Minimarketille sopivaksi. Malliston teema oli Tuhannen ja yhden yön sadut ja Arabian mystiikka. Mallistoon vaikuttivat Minimarketin tyyli sekä kauden ss12 trendit. Näiden lisäksi kyselyn tulokset vaikuttivat malliston rakenteeseen. Mal-liston muutamista tuotteista valmistettiin protoja. Malliston näyttävimmästä tuotteesta, mekko Scheherazadesta valmistettiin myös valmis tuote.