Asiakastyytyväisyystutkimus : Case: Top Sound Oy
Saikkonen, Mikko (2010)
Saikkonen, Mikko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105066486
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105066486
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni toteutan asiakastyytyväisyystutkimuksen soitinliike Top Sound Oy:lle. Tutkimuksella kerättiin tietoja asiakkaiden tyytyväisyydestä ja heidän ostokriteereistään sekä siitä, mitä he arvostavat sekä miten heidän arvonsa on yhteydessä yrityksen arvoihin.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Aineisto kerättiin kyselylomakkeiden avulla yrityksen asiakkailta lokakuun-marraskuun vaihteessa 2010. Kyselylomakkeet lähetettiin sähköisesti asiakkaiden sähköpostiin. Osoitetiedot saatiin yrityksen asiakastietokannasta. Kyselyjä lähetettiin yhteensä 122 ja kyselyyn vastasi 21 henkilöä.
Tutkimustulokset osoittavat, että yrityksen asiakkaat ovat tyytyväisiä sen toimintaan. Asiakkaiden arvioidessa yrityksen eri osa-alueita suurin osa asiakkaista antoi sille kiitettävän arvosanan. Tutkimus osoittaa, että tuoteinformaation kehittäminen tai selkeyttäminen olisi paikallaan.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Aineisto kerättiin kyselylomakkeiden avulla yrityksen asiakkailta lokakuun-marraskuun vaihteessa 2010. Kyselylomakkeet lähetettiin sähköisesti asiakkaiden sähköpostiin. Osoitetiedot saatiin yrityksen asiakastietokannasta. Kyselyjä lähetettiin yhteensä 122 ja kyselyyn vastasi 21 henkilöä.
Tutkimustulokset osoittavat, että yrityksen asiakkaat ovat tyytyväisiä sen toimintaan. Asiakkaiden arvioidessa yrityksen eri osa-alueita suurin osa asiakkaista antoi sille kiitettävän arvosanan. Tutkimus osoittaa, että tuoteinformaation kehittäminen tai selkeyttäminen olisi paikallaan.