How to market service packages to European customers. Case study: Evason Ana Mandara & Six Senses Spa-Nhatrang Resort
Le, Phan (2011)
Le, Phan
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056377
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056377
Tiivistelmä
Marketing is a necessary tool for a company to transfer their information and products to customers. In order to be successful, a company needs to understand customers and be willing to serve them well. This is the main objective of marketing. Thus, doing marketing research will bring a lot of valuable information to a company. The biggest objective of this thesis is to provide useful information for the case company called Evason Ana Mandara & Six Senses Spa – Nhatrang to market their service packages to European customers well through this research. That can help company reach the final resort’s goals better in the near future. In addition, company can find out the feasible marketing methods which are applicable for the practical situation of the company effectively in marketing their service packages to the European customers. The target market of this thesis is European customers because they are the main guest source and bring the highest annual profit for the resort. This thesis will begin with the explanation of marketing in general and further investigate the concepts of marketing for service. Then, market segmentation and promotion elements are concentrated to study further in the theoretical part. Both qualitative and quantitative research methods were employed in this study. An in-depth interview and questionnaire to European customers are conducted. The questionnaire was sent via email and delivery directly to respondents which were done to get the answers to analyze. The result of the research shows that the internet marketing is the most popular alternative of all kinds of age groups. In general, the case company can use those positive data and useful information of research to apply to practical situations in their marketing action from now on. Marknadsföring är ett nödvändigt redskap för företag för att överföra sin information och sina produkter till kunder. För att vara framgångsrika behöver företagen förstå kundernas behov och vilja betjäna dem väl; detta är också huvudmålet med marknadsföring. Således får företagen mycket värdefull information genom att göra marknadsföringsundresökningar. Det största målet med den här avhandlingen är att tillgodose användbar information för fallföretaget Evason Ana Mandara & Six Senses Spa – Nhatrang för att marknadsföra sina servicepaket till europeiska kunder väl genom denna undersökning. Det kan hjälpa företaget att få förbättrade slutresultat inom en snar framtid. Som tillägg kan företaget få reda på de möjliga marknadsföringsmetoderna som effektivt kan tillämpas i praktiska situationer i marknadsföringen av servicepaket till de europeiska kunderna. Målgrupp för avhandlingen är européer eftersom de utgör den största delen av besökarna och bringar den högsta årliga vinsten för tillhållet. Avhandlingen inleds med förklaringar om marknadsföring i allmänhet och undersöker vidare konceptet för marknadsföring av tjänster. Sedan, koncentreras marknadssegmentering och främjande faktorer till att studera vidare i den teoretiska delen. Både kvalitativa och kvantitiva undersökningsmetoder användes i den här studien. En djupgående intervju samt enkät med européer behandlas. Enkäten sändes via e-post och direkt till de svarande som gjordes för att få svar att analysera. Resultatet av forskningen visar att marknadsföring på internet är det föredragna alternativet bland alla åldersgrupper. I allmänhet kan fallföretaget använda det positiva datat från undersökningen och tillämpa det i praktiska situationer för sitt marknadsföringsagerande i fortsättningen.