Markkinointisuunnitelma Kausalan AtkShop Oy:lle
Takala, Heidi (2011)
Takala, Heidi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056342
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056342
Tiivistelmä
Kausalan AtkShop on monipuolisia tietotekniikka-alanpalveluja tarjoava yritys. Yri-tyksen markkinointi on tähän asti toteutettu ilman suunnitelmallisuutta. Kausalan AtkShopin ongelmana on ollut mainonnan puute ja markkinointiviestintäkanavien va-linta.
Toimiva markkinointisuunnitelma sisältää tarkat analyysit toiminnasta sekä niiden pe-rusteella tehdyt strategiset päätökset. Opinnäytetyössä käsiteltiin markkinoinnin suun-nittelua tietotekniikka-alan yrityksen näkökulmasta, ja sen tarkoituksena oli luoda Kausalan AtkShop Oy:lle toimiva suunnitelma markkinoinnin tueksi.
Lisäksi opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää yrityksen markkinointiviestintää, tar-kentaa segmenttiä, parantaa yrityksen kannattavuutta, kasvattaa asiakasuskollisuutta sekä kartoittaa tietotekniikka-alan markkinoita ja kysyntää. Yritykselle pyritään luo-maan selkeä ja käytännönläheinen markkinointisuunnitelma, jonka tavoitteet yritys pystyy toteuttamaan.
Markkinointi on kokonaisvaltaista työtä, johon koko yrityksen tulee sitoutua. Opin-näytetyössä esiteltiin erilaisia toimenpide-ehdotuksia, kuten asiakastilaisuuksien jär-jestämistä ja yhteisöpalvelu Facebookin käyttöä. Ehdotukset ovat kuitenkin vain suun-taa antavia, joita yritys voi räätälöidä mieleisekseen.
Toimiva markkinointisuunnitelma sisältää tarkat analyysit toiminnasta sekä niiden pe-rusteella tehdyt strategiset päätökset. Opinnäytetyössä käsiteltiin markkinoinnin suun-nittelua tietotekniikka-alan yrityksen näkökulmasta, ja sen tarkoituksena oli luoda Kausalan AtkShop Oy:lle toimiva suunnitelma markkinoinnin tueksi.
Lisäksi opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää yrityksen markkinointiviestintää, tar-kentaa segmenttiä, parantaa yrityksen kannattavuutta, kasvattaa asiakasuskollisuutta sekä kartoittaa tietotekniikka-alan markkinoita ja kysyntää. Yritykselle pyritään luo-maan selkeä ja käytännönläheinen markkinointisuunnitelma, jonka tavoitteet yritys pystyy toteuttamaan.
Markkinointi on kokonaisvaltaista työtä, johon koko yrityksen tulee sitoutua. Opin-näytetyössä esiteltiin erilaisia toimenpide-ehdotuksia, kuten asiakastilaisuuksien jär-jestämistä ja yhteisöpalvelu Facebookin käyttöä. Ehdotukset ovat kuitenkin vain suun-taa antavia, joita yritys voi räätälöidä mieleisekseen.