Kino Iiriksen uusi visuaalinen ilme
Lumme, Katja (2011)
Lumme, Katja
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056139
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056139
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee uuden visuaalisen ilmeen luomista lahtelaiselle elokuvateatteri Kino Iirikselle. Työn tavoite oli uudistaa ja päivittää elokuvateatterin visuaalinen identiteetti. Työn tuloksena syntyi uusi yritystunnus ja muut sovellukset.
Työn tutkimuskysymys on ”Millainen visuaalinen ilme tukisi paremmin elokuvateatteri Kino Iiriksen arvoja, palvelisi paremmin nykyistä käyttäjäryhmää ja houkuttelisi myös uusia asiakkaita?”. Markkinointiviestinnän teorioita käytettiin apuna etsiessä vastausta tähänkysymykseen. Kino Iiriksellä ei ollut selkeää yritysilmettä, joten visuaalinen ilme tuli uudistaa ja yhdistää paremman yrityskuvan luomiseksi yrityksestä.
Suunnittelun tuloksena syntyi uusi visuaalinen ilme Kino Iirikselle. Visuaalinen ilme on yhtenäinen kokonaisuus, joka toistuu yhdenmukaisena kaikissa yrityksen sovelluksissa, kuten käyntikorteissa, elokuvalipuissa sekä elokuvapassissa.
Työn tutkimuskysymys on ”Millainen visuaalinen ilme tukisi paremmin elokuvateatteri Kino Iiriksen arvoja, palvelisi paremmin nykyistä käyttäjäryhmää ja houkuttelisi myös uusia asiakkaita?”. Markkinointiviestinnän teorioita käytettiin apuna etsiessä vastausta tähänkysymykseen. Kino Iiriksellä ei ollut selkeää yritysilmettä, joten visuaalinen ilme tuli uudistaa ja yhdistää paremman yrityskuvan luomiseksi yrityksestä.
Suunnittelun tuloksena syntyi uusi visuaalinen ilme Kino Iirikselle. Visuaalinen ilme on yhtenäinen kokonaisuus, joka toistuu yhdenmukaisena kaikissa yrityksen sovelluksissa, kuten käyntikorteissa, elokuvalipuissa sekä elokuvapassissa.