Isännöinti- ja tilipalvelu Makarin asiakastyytyväisyyskysely
Sarvikas, Joonas (2011)
Sarvikas, Joonas
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104013784
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104013784
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä isännöinti- ja tilipalvelu Makariin sekä kehittää sen toimintaa. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää nykyinen tilanne asiakkaiden näkökulmasta ja parantaa heikkoja kohtia. Kyselyllä selvitettiin asiakastyytyväisyyttä yleisesti sekä toiminnan eri osa- alueittain. Tutkimus toteutettiin kirjekyselynä. Kyselylomakkeet lähetettiin aivan uusimpia taloyhtiöitä lukuun ottamatta kaikille puheenjohtajille. Kysely lähetettiin yhteensä 47 puheenjohtajalle, joista 32 vastasi siihen. Vastausprosentiksi muodostui 68,1 %. Kyselylomake laadittiin Microsoft Word- ohjelmalla ja tulokset analysoitiin Microsoft Excel- ohjelmalla. Tämän tutkimuksen tulokset antavat toimeksiantajalle suuntaa yrityksen tilanteesta. He eivät ole aikaisemmin tehneet tutkimuksia, joten tämä tutkimus luo pohjan seuraaville tutkimuksille ja kertoo missä tällä hetkellä mennään. Vastaukset olivat pääosin erittäin positiivisia, joten mihinkään radikaaleihin toimenpiteisiin ei ole tarvetta. Tulokset osoittivat, että etenkin isännöitsijän toimintaan ollaan erittäin tyytyväisiä. Kävi myös ilmi, että ei ole mahdollista muuttaa viestintää (esim. kokouskutsuja) asukkaiden kanssa täysin sähköiseksi. Mikään osa- alue ei saanut erityisen huonoja arvosanoja. Toiminta on kokonaisuudessaan hyvää nykyisellään, mutta pieniä parannuksia tekemällä on mahdollisuus vielä parantaa.