Business-to-Business -markkinointistrategia sosiaalisessa mediassa
Kähärä, Karri (2011)
Kähärä, Karri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103052855
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103052855
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö keskittyy markkinointistrategian kehittämiseen business-to-business -yritykselle sosiaalisissa medioissa tapahtuvaa markkinointia varten. Opinnäytetyössä tarkastellaan sosiaalisia medioita ja markkinointistrategian luomista eri kirjallisuus- ja verkkolähteiden avulla. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää sosiaalisten medioiden mahdollisuuksia business-to-business -markkinointia harjoittavalle yritykselle ja kehittää konkreettinen markkinointi-suunnitelma sosiaalisissa medioissa harjoitettavaa markkinointia varten. Opinnäytetyö on tehty Glass Performance Days -organisaatiolle. Glass Performance Days keskittyy kansainvälisen lasiteollisuuden kehittämiseen.
Opinnäytetyössä todetaan, että business-to-business -markkinointia voidaan soveltaa sosiaalisissa medioissa haasteista huolimatta. Haasteena todetaan sosiaalisten medioiden suuntautuneisuus business-to-consumer -markkinoille. Haasteena voidaan todeta myös, ettei business-to-business -markkinoinnissa olla riittävästi tietoisia sosiaalisista medioista ja lisäksi haasteena on teknolo-ginen osaaminen sosiaalisissa medioissa.
Opinnäytetyön keskeisenä osana on markkinointistrategian luominen,
mikä on edellytys sosiaalisissa medioissa onnistumiselle. Business-to-
Business -markkinoinnin keskeinen osa on asiakassuhteiden kehittäminen ja bränditietoisuuden luominen sosiaalisissa medioissa.
Opinnäytetyön perusteella voidaan todeta, että business-to-business
-markkinoinnissa suuntaudutaan sosiaalisten medioiden käyttämiseen yhä enemmän, ja markkinointi sosiaalisissa medioissa on välttämätöntä
ja hyödyllistä.
Opinnäytetyössä todetaan, että business-to-business -markkinointia voidaan soveltaa sosiaalisissa medioissa haasteista huolimatta. Haasteena todetaan sosiaalisten medioiden suuntautuneisuus business-to-consumer -markkinoille. Haasteena voidaan todeta myös, ettei business-to-business -markkinoinnissa olla riittävästi tietoisia sosiaalisista medioista ja lisäksi haasteena on teknolo-ginen osaaminen sosiaalisissa medioissa.
Opinnäytetyön keskeisenä osana on markkinointistrategian luominen,
mikä on edellytys sosiaalisissa medioissa onnistumiselle. Business-to-
Business -markkinoinnin keskeinen osa on asiakassuhteiden kehittäminen ja bränditietoisuuden luominen sosiaalisissa medioissa.
Opinnäytetyön perusteella voidaan todeta, että business-to-business
-markkinoinnissa suuntaudutaan sosiaalisten medioiden käyttämiseen yhä enemmän, ja markkinointi sosiaalisissa medioissa on välttämätöntä
ja hyödyllistä.