UFS:n Oulun toimipisteen markkinointiviestintäsuunnitelma
Pentti, Ossi (2011)
Pentti, Ossi
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102152336
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102152336
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma UFS-myymäläketjun Oulun toimipisteelle, joka myy kamppailu-ja voimailuvälineitä sekä urheiluravinteita. Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on selvittää UFS:n Oulun toimipisteen markkinointiviestinnän nykytila, ja tämän jälkeen kehittää ja luoda käytännönläheinen ja toteutuskelpoinen markkinointiviestintäsuunnitelma.
Tietoa on hankittu markkinointiviestinnän kirjallisuudesta, Internetistä, alaa käsittelevistä lehdistä, tekemällä haastatteluja yrityksessä työskenteleville henkilöille sekä havainnoimalla yritystä, kilpailijoita ja toimintaympäristöä.
Kehittämistehtävän tuloksena syntyi aikataulutettu markkinointiviestinnän suun-nitelma UFS:s Oulun toimipisteen myymälälle. Käytettävissä markkinointiviestinnän keinoissa keskityttiin erityisesti mainonnan ja myynninedistämisen keinoihin. Markkinointiviestintäsuunnitelman tarkoituksena on toimia toteutettavana suunnitelmana, sekä pohjana uudelle suunnitelmalle.
Tietoa on hankittu markkinointiviestinnän kirjallisuudesta, Internetistä, alaa käsittelevistä lehdistä, tekemällä haastatteluja yrityksessä työskenteleville henkilöille sekä havainnoimalla yritystä, kilpailijoita ja toimintaympäristöä.
Kehittämistehtävän tuloksena syntyi aikataulutettu markkinointiviestinnän suun-nitelma UFS:s Oulun toimipisteen myymälälle. Käytettävissä markkinointiviestinnän keinoissa keskityttiin erityisesti mainonnan ja myynninedistämisen keinoihin. Markkinointiviestintäsuunnitelman tarkoituksena on toimia toteutettavana suunnitelmana, sekä pohjana uudelle suunnitelmalle.