Marknadsföringsplan för Hotel Sea Front
Ewalds, Anne (2011)
Ewalds, Anne
Yrkeshögskolan Novia
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101201606
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101201606
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite on ollut suunnitella markkinointisuunnitelma Hotel Sea Frontille Tammisaaressa, Raaseporissa. Matkailussa kilpailu on kovaa, ja siksi on tärkeää että yritykset sunnittelevat toimintaansa.
Teoreettinen viitekehys koostuu teorioista koskien markkinointisuunnittelua ja palvelumarkkinointia. Markkinointisuunnitelman tekemiseen löytyy monia malleja ja tässä opinnäytetyössä muutamia näistä esitellään.
Tutkimukseen on käytetty alan kirjallisuutta. Teoriat ovat esitetty opinnäytetyön ensimäisellä puoliskolla. Lopullisen markkinointisuunnitelman tueksi tehtiin asiakastyytyväisyystutkimus Hotel Sea Frontissa viiden kuukauden aikana vuonna 2010. Tutkimukseen osallistui 82 hotellin vapaa-ajan asiakasta. Tutkimuksen kautta opinnäytetyön kirjoittaja halusi saada käsityksen siitä mitä mieltä asiakkaat ovat hotellin laadusta hotellin eri osa-alueilla. Tulokset olivat hyvät ja monet tutkimukseen vastanneista antoivat kehitysehdotuksia. Näitä ehdotuksia käytettiin markkinointisuunnitelman kehityksessä ja niitä tullaan käyttämään hotellin markkinoinnissa. Teoria ja asiakastyytyväisyytutkimuksen tuloksia on käytetty markkinointisuunnitelman kehityksessä Hotel Sea Frontille.
Markkinointisuunnitelmassa katsottiin nyt tärkeäksi saada hotellille näkyvyyttä ja siten saavuttaa asetetut tavoitteet vuodelle 2011: lisätä yöpymisiä sekä kokouksia.
Markkinointitoimenpiteet on suunniteltu niin että näkyvyys voi tuoda sekä hotellille että kokoustiloihin korkeamman käyttöasteen. Näkyvyyttä saadaan muun muassa mainoslehtisillä, osallistumalla matkamessuille seka osallistumalla projekteihin.
Teoreettinen viitekehys koostuu teorioista koskien markkinointisuunnittelua ja palvelumarkkinointia. Markkinointisuunnitelman tekemiseen löytyy monia malleja ja tässä opinnäytetyössä muutamia näistä esitellään.
Tutkimukseen on käytetty alan kirjallisuutta. Teoriat ovat esitetty opinnäytetyön ensimäisellä puoliskolla. Lopullisen markkinointisuunnitelman tueksi tehtiin asiakastyytyväisyystutkimus Hotel Sea Frontissa viiden kuukauden aikana vuonna 2010. Tutkimukseen osallistui 82 hotellin vapaa-ajan asiakasta. Tutkimuksen kautta opinnäytetyön kirjoittaja halusi saada käsityksen siitä mitä mieltä asiakkaat ovat hotellin laadusta hotellin eri osa-alueilla. Tulokset olivat hyvät ja monet tutkimukseen vastanneista antoivat kehitysehdotuksia. Näitä ehdotuksia käytettiin markkinointisuunnitelman kehityksessä ja niitä tullaan käyttämään hotellin markkinoinnissa. Teoria ja asiakastyytyväisyytutkimuksen tuloksia on käytetty markkinointisuunnitelman kehityksessä Hotel Sea Frontille.
Markkinointisuunnitelmassa katsottiin nyt tärkeäksi saada hotellille näkyvyyttä ja siten saavuttaa asetetut tavoitteet vuodelle 2011: lisätä yöpymisiä sekä kokouksia.
Markkinointitoimenpiteet on suunniteltu niin että näkyvyys voi tuoda sekä hotellille että kokoustiloihin korkeamman käyttöasteen. Näkyvyyttä saadaan muun muassa mainoslehtisillä, osallistumalla matkamessuille seka osallistumalla projekteihin.