Yritysilmeen ja viestintämateriaalin uudistaminen
Slant, Janne (2010)
Slant, Janne
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010122018720
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010122018720
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Mainostoimisto Mainoshakki Oy. Työn tavoitteena oli uudistaa yrityksen visuaalinen ilme ja määritellä sen käyttö kaikessa yrityksen mainonta- ja markkinointimateriaalissa. Työssä käytiin läpi, kuinka jo olemassa olevaa yritysilmettä voidaan uudistaa sillä tavalla, että se säilyttää tunnistettavuutensa vanhojen asiakkaiden silmissä, kertoen samalla yrityksen uusista tuulista, nuorekkaasta olemuksesta ja houkuttelevuudesta niin uusien kuin vanhojen asiakkaiden silmissä. Opinnäytteen tuloksena syntyi täysin uusittu yritysilme, joka pitää sisällään logon, liikemerkin, värimaailman, typografian, visuaaliset elementit ja graafisen ohjeistuksen. Näiden elementtien pohjalta uudistettiin kaikki yrityksen mainonta- ja markkinointimateriaali kuten esitteet, käyntikortit, julkisivu- ja autoteippaukset sekä vaatetus ja messumateriaali. Uusittu ilme on jo huomattu ja se on tuonut yritykselle kiitosta sekä samalla nostanut yrityksen profiilia uusien ja vanhojen asiakkaiden silmissä.