Google ja Facebook markkinoinnissa : Hakukoneen ja sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen markkinoinnissa
Kainulainen, Joni (2010)
Kainulainen, Joni
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121618486
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121618486
Tiivistelmä
Uudelle yritykselle asiakashankinta on elinehto. Internet tarjoaa mainostajille runsaasti uusia työkaluja markkinointiin. Maailmankuulu hakukone Google ja yhteisöpalvelu Facebook ovat näistä yksiä houkuttelevimpia miljoonine säännöllisine käyttäjineen. Teemu Vänni Oy on vuonna 2010 perustettu yritys Tampereella, joka tarjoaa osteopatia-palveluja. Tämän työn tarkoituksena oli selvittää, miten Googlea ja Facebookia olisi mahdollista käyttää yrityksen markkinoinnissa.
Hakukoneoptimointi, Googlen hakusanamainonta sekä Facebook tarjoavat keskenään hyvin erilaisia markkinointitapoja. Työssä selvitettiin millaisia asiakkaita eri kanavilla on mahdollista tavoittaa ja miten internet-mainostuksen hinnoittelu yleensä toimii. Markkinoinnin tulosten seurantaan liittyviin ongelmiin tarjotaan pienelle, henkilökohtaiseen palveluun perustuvalle yritykselle sopivaa vaihtoehtoa.
Hakukoneoptimointi, Googlen hakusanamainonta sekä Facebook tarjoavat keskenään hyvin erilaisia markkinointitapoja. Työssä selvitettiin millaisia asiakkaita eri kanavilla on mahdollista tavoittaa ja miten internet-mainostuksen hinnoittelu yleensä toimii. Markkinoinnin tulosten seurantaan liittyviin ongelmiin tarjotaan pienelle, henkilökohtaiseen palveluun perustuvalle yritykselle sopivaa vaihtoehtoa.