Markkinointisuunnitelma Vantaalaiseen kauneushoitolaan
Kurki, Päivi (2010)
Kurki, Päivi
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121518387
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121518387
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty kauneushoitolan toimeksiannosta. Kauneushoitola on pieni yksityisyritys, joka toimii Vantaalla. Työn tarkoituksena oli luoda toimiva markkinointisuunnitelma pienelle yritykselle ja samalla selvittää yrityksen nykytilanne ja tulevaisuuden mahdollisuudet. Työ koostuu johdanto-, teoria- ja empiirisestä osasta. Työn teoriaosa koostuu asiakaskäyttäytymisestä, erilaisista strategioista, kuten palvelustrategiasta ja suhdestrategiasta sekä markkinoinnillisista kanavista. Tutkimuksen empiirisessä osiossa on yritykselle markkinointisuunnitelma, joka perustuu käytettyihin teorioihin. Työn tarkoituksena oli luoda yritykselle toimiva markkinointisuunnitelma, jota se voisi hyödyntää myös tulevaisuudessa. Työn aineistona on käytetty keskusteluja yrittäjän kanssa ja kurssilla tekemääni suunnitelmamallia sekä vuonna 2009 kurssilla tekemääni asiakastyytyväisyystutkimusta, lisäksi käytän työn pohjana tekemääni viestinnäntutkimusta, jonka tein päättötyöni aikana. Markkinointisuunnitelma on laadittu yhdeksi vuodeksi. Kauneushoitolan tapauksessa vuosi on 2011. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on laatia tavoitteita sekä suunnitelmia niiden toteuttamiseksi. Tavoitteiden tulee seurata yrityksen visiota ja missiota. Kauneushoitolan visio on ”Tarjota monipuolista kauneuteen ja hyvinvointiin liittyviä palveluita ammattitaidolla, kokemuksella ja suurella sydämellä.” ja missio on ”saada uskollisia ja kestäviä asiakassuhteita sekä luoda kannattavaa liiketoimintaa ja säilyttää kilpailuasema.”