Markkinointiviestinnän suunnitelma : yritys: Lohjan Lasihelmi
Lindholm, Satu (2010)
Lindholm, Satu
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120917697
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120917697
Tiivistelmä
Markkinointiviestintä on yksi markkinoinnin kilpailukeino ja sen tehtävänä on kertoa yrityksen tuotteista ja palveluista yrityksen asiakkaille ja sidosryhmille. Markkinointiviestinnällä voidaan lisätä yrityksen tunnettuutta ja luoda yrityskuvaa. Hyvin suunniteltu ja johdonmukaisesti toteutettu markkinointiviestintä voi toimia yrityksen vahvana kilpailutekijänä ja lisäarvon tuojana. Yrityksen viestintään kuuluu ulkoisen viestinnän eli markkinointiviestinnän lisäksi myös yrityksen sisäinen viestintä, joka muodostaa yrityksen viestinnän ytimen.
Tässä opinnäytetyössä on laadittu Lohjan Lasihelmi yritykselle markkinointiviestinnän suunnitelma, jonka tarkoituksena on toimia tulevaisuudessa yrityksen markkinointiviestinnän toteuttamisen ohjeistuksena. Suunnitelma on tehty toimeksiantona yrityksen toivomuksesta ja se on tehty yhteistyössä yrityksen omistajien kanssa. Tavoitteena oli luoda yrityksen toimintaa tukeva ja mahdollisimman toteuttamiskelpoinen markkinointiviestinnän suunnitelma.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa on hyödynnetty markkinointiviestinnän kirjallisuuden tärkeimpiä teoksia, joiden teorioita soveltaen ja apuna käyttäen markkinointiviestinnän suunnitelma on tehty. Lisäksi työssä on hyödynnetty yrityksen omistajien antamia haastatteluja ja näkökulmia. Tuloksena on laadittu yritykselle markkinointiviestinnän suunnitelma, johon on määritelty yritystä tulevaisuudessa hyödyttävät markkinointiviestinnän keinot. Suunnitelmaa apuna käyttäen yritys voi parantaa viestintää ja markkinointiaan.
Tässä opinnäytetyössä on laadittu Lohjan Lasihelmi yritykselle markkinointiviestinnän suunnitelma, jonka tarkoituksena on toimia tulevaisuudessa yrityksen markkinointiviestinnän toteuttamisen ohjeistuksena. Suunnitelma on tehty toimeksiantona yrityksen toivomuksesta ja se on tehty yhteistyössä yrityksen omistajien kanssa. Tavoitteena oli luoda yrityksen toimintaa tukeva ja mahdollisimman toteuttamiskelpoinen markkinointiviestinnän suunnitelma.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa on hyödynnetty markkinointiviestinnän kirjallisuuden tärkeimpiä teoksia, joiden teorioita soveltaen ja apuna käyttäen markkinointiviestinnän suunnitelma on tehty. Lisäksi työssä on hyödynnetty yrityksen omistajien antamia haastatteluja ja näkökulmia. Tuloksena on laadittu yritykselle markkinointiviestinnän suunnitelma, johon on määritelty yritystä tulevaisuudessa hyödyttävät markkinointiviestinnän keinot. Suunnitelmaa apuna käyttäen yritys voi parantaa viestintää ja markkinointiaan.