Suomalaisen markkinoijan mahdollisuudet Intian kuluttajamarkkinoilla
Rajalampi, Jarno (2010)
Rajalampi, Jarno
Turun ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120717216
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120717216
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee Intian kuluttajamarkkinoita suomalaisen markkinoijan näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoite on olla yleisteos intialaisista kuluttajamarkkinoista ja sitä voi hyödyntää Intian markkinoille etabloitumista miettivät suomalaiset yritykset ja/tai kaikki kaupallisessa mielessä Intiasta kiinnostuneet toimijat. Tutkimuskysymys on miten suomalainen markkinoija voi menestyksekkäästi toimia Intian kuluttajamarkkinoilla
Teoreettinen viitekehys on yhdistelmä tuoretta kansainvälisen markkinoinnin- ja ostokäyttäytymisen teoriaa.
Tutkimusmenetelmä on kvalitatiivinen. Tutkimusosuudessa analysoidaan Intiaa talousalueena ja intialaisia kuluttajamarkkinoita. Työ tulee osoittamaan joitain suomalaisen markkinoijan näkökulmasta potentiaalisia kuluttajasegmenttejä. Lisäksi tutkimusosuudessa käsitellään. Nokian markkinoinnillisia toimenpiteitä Intiassa. Tutkimusaineistona ovat sekundääriset lähteet, kuten kirjat, artikkelit ja mainosvideot.
Opinnäytetyö tulee osoittamaan, että intialaisilla kuluttajamarkkinoilla on niiden rakenteen vuoksi mahdollisuuksia suomalaisella markkinoijalle. Lisäksi se tulee osoittamaan, että Intiassa erityisesti nouseva uusi keskiluokka on otollinen kohdesegmentti suomalaisille kulutustuotteille.
Teoreettinen viitekehys on yhdistelmä tuoretta kansainvälisen markkinoinnin- ja ostokäyttäytymisen teoriaa.
Tutkimusmenetelmä on kvalitatiivinen. Tutkimusosuudessa analysoidaan Intiaa talousalueena ja intialaisia kuluttajamarkkinoita. Työ tulee osoittamaan joitain suomalaisen markkinoijan näkökulmasta potentiaalisia kuluttajasegmenttejä. Lisäksi tutkimusosuudessa käsitellään. Nokian markkinoinnillisia toimenpiteitä Intiassa. Tutkimusaineistona ovat sekundääriset lähteet, kuten kirjat, artikkelit ja mainosvideot.
Opinnäytetyö tulee osoittamaan, että intialaisilla kuluttajamarkkinoilla on niiden rakenteen vuoksi mahdollisuuksia suomalaisella markkinoijalle. Lisäksi se tulee osoittamaan, että Intiassa erityisesti nouseva uusi keskiluokka on otollinen kohdesegmentti suomalaisille kulutustuotteille.