Tampereen Monirakennus Oy:n potentiaaliset teollisuusasiakkaat Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen alueella
Korja, Jaana (2010)
Korja, Jaana
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010113016409
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010113016409
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli kartoittaa Tampereen Monirakennus Oy:n potentiaalisia teollisuusasiakkaita Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen alueella. Tämän työn tavoitteena oli laajentaa Tampereen Monirakennus Oy:n
asiakaskuntaa. Tutkimusongelmana on, onko Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen seudulla Tampereen Monirakennuksen palveluista kiinnostuneita yrityksiä tai julkisyhteisöjä?
Työn teoriaosassa tarkasteltiin business to business –markkinointia, segmentointia, kohdemarkkinointia, palveluita, palveluiden laatua rakennusnäkökulmasta, palveluiden laadun mittaamista, sekä Tampereen Monirakennuksen toimintaa.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Kyselyssä, joka lähetettiin 237 julkiselle taholle ja yritykselle, kartoitettiin Tampereen
Monirakennuksen tunnettuutta, sekä asiakkaiden kiinnostusta yrityksen toimintaa kohtaan. Kysymykset laadittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Vastauksia saatiin yhteensä 55 kappaletta.
Työn aikana selvisi, että Tampereen Monirakennus ei ole vielä kovin tunnettu vastaajien keskuudessa, koska vain 3% vastaajista oli käyttänyt Tampereen Monirakennuksen palveluita aiemmin, mutta 21% on kuullut Tampereen
Monirakennuksesta. Vastaajista 53% voisi ehkä kuvitella käyttävänsä Tampereen Monirakennuksen palveluita tulevaisuudessa.
asiakaskuntaa. Tutkimusongelmana on, onko Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen seudulla Tampereen Monirakennuksen palveluista kiinnostuneita yrityksiä tai julkisyhteisöjä?
Työn teoriaosassa tarkasteltiin business to business –markkinointia, segmentointia, kohdemarkkinointia, palveluita, palveluiden laatua rakennusnäkökulmasta, palveluiden laadun mittaamista, sekä Tampereen Monirakennuksen toimintaa.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Kyselyssä, joka lähetettiin 237 julkiselle taholle ja yritykselle, kartoitettiin Tampereen
Monirakennuksen tunnettuutta, sekä asiakkaiden kiinnostusta yrityksen toimintaa kohtaan. Kysymykset laadittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Vastauksia saatiin yhteensä 55 kappaletta.
Työn aikana selvisi, että Tampereen Monirakennus ei ole vielä kovin tunnettu vastaajien keskuudessa, koska vain 3% vastaajista oli käyttänyt Tampereen Monirakennuksen palveluita aiemmin, mutta 21% on kuullut Tampereen
Monirakennuksesta. Vastaajista 53% voisi ehkä kuvitella käyttävänsä Tampereen Monirakennuksen palveluita tulevaisuudessa.