MATKAILUYRITYKSEN PALVELUN KEHITTÄMINEN
Järvinen, Tiina (2010)
Järvinen, Tiina
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111814727
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111814727
Tiivistelmä
Matkailu on jatkuvasti kasvava elinkeino Suomessa. Matkailupalveluja tarjoavat yritykset joutuvat pärjäämään alati muuttuvassa ympäristössä. Matkailuyritysten tulee uudistua, jotta ne pärjäisivät kilpailussa. Matkailuyrityksen on
kehitettävä palveluitaan kysynnän mukaan, ja jotta tämä voitaisiin toteuttaa, tulee yrityksen selvittää asiakkaiden mielipiteitä. Matkailupalvelujen kehittäminen pohjautuukin vahvasti asiakkailta saatuun palautteeseen.
Tämä tutkimus on suoritettu Lomakylä Santalahdelle tarkoituksenaan keksiä uusia kehitysideoita ryhmille suunnattujen palveluiden sekä tilojen kehittämiseen. Tutkimusta on lähestytty ensin teorian pohjalta, jonka jälkeen on
toteutettu sähköpostikysely. Kyselyn tulokset on käsitelty kuvien ja taulukoiden avulla.
Lopussa esitetään tutkimuksen johtopäätökset. Tutkimuksen tulokset olivat pääosin positiivisia, mutta kuten kaikilla palvelualoilla kehitettävää löytyy aina. Vastaavaa tutkimusta ei ole aiemmin suoritettu Lomakylä Santalahdessa, joten tuloksia ei voi verrata.
kehitettävä palveluitaan kysynnän mukaan, ja jotta tämä voitaisiin toteuttaa, tulee yrityksen selvittää asiakkaiden mielipiteitä. Matkailupalvelujen kehittäminen pohjautuukin vahvasti asiakkailta saatuun palautteeseen.
Tämä tutkimus on suoritettu Lomakylä Santalahdelle tarkoituksenaan keksiä uusia kehitysideoita ryhmille suunnattujen palveluiden sekä tilojen kehittämiseen. Tutkimusta on lähestytty ensin teorian pohjalta, jonka jälkeen on
toteutettu sähköpostikysely. Kyselyn tulokset on käsitelty kuvien ja taulukoiden avulla.
Lopussa esitetään tutkimuksen johtopäätökset. Tutkimuksen tulokset olivat pääosin positiivisia, mutta kuten kaikilla palvelualoilla kehitettävää löytyy aina. Vastaavaa tutkimusta ei ole aiemmin suoritettu Lomakylä Santalahdessa, joten tuloksia ei voi verrata.