VERKOSTOMARKKINOINTI: TULEVAISUUS MATKAILUTUOTTEIDEN MARKKINNOINNISSA MATKAILUALALLA : Case: I2eNetwork
Halme, Tommi (2010)
Halme, Tommi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111514467
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111514467
Tiivistelmä
KYMENLAAKSON AMMATTIKORKEAKOULU
Liiketalous / Markkinointi
Halme, Tommi Verkostomarkkinointi: Tulevaisuus matkailutuotteiden markkinoinnissa matkailualalla – case: I2eNetwork
Opinnäytetyö 45 sivua + 9 liitesivua
Työn ohjaaja pt. tuntiopettaja, KTT Ilkka Virolainen
Toimeksiantaja Scanworld TravelPartner AB
Marraskuu 2010
Avainsanat verkostomarkkinointi, suosittelumarkkinointi, matkailumarkkinointi
Verkostomarkkinoinnilla myydään nykyään globaalisti paljon muutakin kuin vitamiineja, terveystuotteita ja kodinhoitovälineitä. Internet on mahdollistanut uudenlaisien konseptien syntymisen ja luonut uusia markkinointitapoja sekä mahdollistanut vanhojen markkinointitapojen tehokkaamman käytön. Matkailutuotteiden markkinoinnissa verkostomarkkinointi on ollut neitseellistä. Internetissä toimii jo tuhansia online-matkatoimistoja, jotka eivät paljoakaan ole erilaistuneet toisistaan. Kilpailu on ollut kovaa ja useasti hinta on ollut suurin kilpailuvaltti. Kadunvarsimatkatoimistojen valtakausi on ollut päättymässä ja matkailualalla on vallinnut online-matkatoimistojen mukanaan tuoma vallankumous. Matkailuala on ollut maailman suurin ala ja verkostomarkkinoinnilla on tehty pitkään kasvua maailmalla. Yksi Euroopassa toimivista matkatoimistoista on yhdistänyt matkailun ja verkostomarkkinoinnin osana markkinointistrategiaa.
Työn tarkoituksena oli selvittää, millainen tulevaisuus verkostomarkkinoinnilla voi olla matkailutuotteiden markkinoinnissa matkailualalla tulevaisuudessa. Tutkimuksessa selvitettiin matkailualan- ja verkostomarkkinointialan toteutuneita tunnuslukuja. Tutkimuksessa kävi ilmi, että matkailuala ja verkostomarkkinointiala ovat olleet liikevaihdoltaan suuria toimialoja, joiden kasvuennusteet ovat olleet nousujohteisia. Tutkimuksessa todettiin verkostomarkkinoinnin kasvun mahdollisuuksien matkailualalla olevan erittäin suuret verrattuina moniin muihin verkostomarkkinointia jo käyttäviin toimialoihin.
Liiketalous / Markkinointi
Halme, Tommi Verkostomarkkinointi: Tulevaisuus matkailutuotteiden markkinoinnissa matkailualalla – case: I2eNetwork
Opinnäytetyö 45 sivua + 9 liitesivua
Työn ohjaaja pt. tuntiopettaja, KTT Ilkka Virolainen
Toimeksiantaja Scanworld TravelPartner AB
Marraskuu 2010
Avainsanat verkostomarkkinointi, suosittelumarkkinointi, matkailumarkkinointi
Verkostomarkkinoinnilla myydään nykyään globaalisti paljon muutakin kuin vitamiineja, terveystuotteita ja kodinhoitovälineitä. Internet on mahdollistanut uudenlaisien konseptien syntymisen ja luonut uusia markkinointitapoja sekä mahdollistanut vanhojen markkinointitapojen tehokkaamman käytön. Matkailutuotteiden markkinoinnissa verkostomarkkinointi on ollut neitseellistä. Internetissä toimii jo tuhansia online-matkatoimistoja, jotka eivät paljoakaan ole erilaistuneet toisistaan. Kilpailu on ollut kovaa ja useasti hinta on ollut suurin kilpailuvaltti. Kadunvarsimatkatoimistojen valtakausi on ollut päättymässä ja matkailualalla on vallinnut online-matkatoimistojen mukanaan tuoma vallankumous. Matkailuala on ollut maailman suurin ala ja verkostomarkkinoinnilla on tehty pitkään kasvua maailmalla. Yksi Euroopassa toimivista matkatoimistoista on yhdistänyt matkailun ja verkostomarkkinoinnin osana markkinointistrategiaa.
Työn tarkoituksena oli selvittää, millainen tulevaisuus verkostomarkkinoinnilla voi olla matkailutuotteiden markkinoinnissa matkailualalla tulevaisuudessa. Tutkimuksessa selvitettiin matkailualan- ja verkostomarkkinointialan toteutuneita tunnuslukuja. Tutkimuksessa kävi ilmi, että matkailuala ja verkostomarkkinointiala ovat olleet liikevaihdoltaan suuria toimialoja, joiden kasvuennusteet ovat olleet nousujohteisia. Tutkimuksessa todettiin verkostomarkkinoinnin kasvun mahdollisuuksien matkailualalla olevan erittäin suuret verrattuina moniin muihin verkostomarkkinointia jo käyttäviin toimialoihin.