Vuoden 2010 John Deere – uutuustraktorien näyttely Hyvinkään Agrimarketissa
Korhonen, Simo (2010)
Korhonen, Simo
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010091613068
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010091613068
Tiivistelmä
Järjestin opinnäytetyönäni John Deere -uutuustraktorinäyttelyn Hyvinkään Agrimarketille. Näyttely koostui kahdesta osasta. Ensimmäinen osa oli kutsuvierasilta Agrimarketin parhaille ja tavoiteasiakkaille. Tilaisuudessa esiteltiin uutuustraktorit ja pidettiin kasvuohjelmaluentoja. Illan teemana oli viljanviljely. Toinen osa tapahtumaa oli näyttely, joka järjestettiin seuraavana päivänä. Tämä oli kaikille avoin tilaisuus.
Laajassa mittakaavassa opinnäytetyöni tarkoituksena oli parantaa Agrimarketin ja John Deeren yrityskuvaa sekä lisätä myyntiä. Tarkoituksena on, että opinnäytetyön raportti on tukena vastaavia tapahtumia järjestettäessä.
Opinnäytetyöni teoreettisena viitekehyksenä on markkinointiviestintä. Tavoitteena oli markkinointiviestinnän keinoin järjestää onnistunut näyttely ja sitä kautta vaikuttaa myönteisesti Agrimarketin ja John Deeren yrityskuvaan. Näin näyttely tukee myöhemmin muita markkinointiviestinnän keinoja konekaupassa.
Arvioin tapahtuman onnistumista tekemällä puhelinkyselyn 10 %:lle kutsuvierasillan kävijöistä. Tapahtuma sai paljon positiivista palautetta. Tapahtumalle toivottiin jatkoa ja vastaavia tapahtumia toivottiin järjestettävän muullakin kuin viljanviljely-teemalla. Tapahtumalla onnistuttiin parantamaan Agrimarketin ja John Deeren yrityskuvaa.
Laajassa mittakaavassa opinnäytetyöni tarkoituksena oli parantaa Agrimarketin ja John Deeren yrityskuvaa sekä lisätä myyntiä. Tarkoituksena on, että opinnäytetyön raportti on tukena vastaavia tapahtumia järjestettäessä.
Opinnäytetyöni teoreettisena viitekehyksenä on markkinointiviestintä. Tavoitteena oli markkinointiviestinnän keinoin järjestää onnistunut näyttely ja sitä kautta vaikuttaa myönteisesti Agrimarketin ja John Deeren yrityskuvaan. Näin näyttely tukee myöhemmin muita markkinointiviestinnän keinoja konekaupassa.
Arvioin tapahtuman onnistumista tekemällä puhelinkyselyn 10 %:lle kutsuvierasillan kävijöistä. Tapahtuma sai paljon positiivista palautetta. Tapahtumalle toivottiin jatkoa ja vastaavia tapahtumia toivottiin järjestettävän muullakin kuin viljanviljely-teemalla. Tapahtumalla onnistuttiin parantamaan Agrimarketin ja John Deeren yrityskuvaa.