Asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöselvitys : Case: Lumon Yhtiöt
Oksa, Minna (2010)
Oksa, Minna
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061712338
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061712338
Tiivistelmä
Asiakkuudenhallinta on viime vuosikymmenien aikana tullut tunnetuksi liike-elämässä. Tämä ideologia myynnin ja markkinoinnin tehostamiseen on saanut suosiota yritysmaailmassa, jossa kilpailu on kovaa ja asiakkuuksista taistellaan kovasti. Myös Lumon Yhtiöillä on havaittu asiakkuudenhallinnan merkitys, ja herätty tarpeeseen hankkia asiakkuudenhallintajärjestelmä tehostamaan myynnin ja markkinoinnin prosesseja. Opinnäytetyöni oli asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöselvitys Lumon Yhtiöille.
Tavoitteena oli selvittää sopivan laaja asiakkuudenhallintasovellus Lumon Yhtiöiden käyttötarpeisiin. Tehtäväni oli kartoittaa Lumon Yhtiöiden järjestelmätarpeet asiakkuudenhallintajärjestelmälle sekä etsiä kolme vaihtoehtoista tietojärjestelmäratkaisua vastaamaan yrityksen järjestelmän tarpeeseen.
Opinnäytetyöni tietoperusta tukeutui vahvasti asiakkuudenhallinnan keskeisimpään teoriaan: asiakkuudenhallintaan yleisesti sekä informaatioteknologiaan asiakkuudenhallinnan mahdollistajana. Teoreettinen viitekehys tuki merkittävästi käytännön toteutusta.
Työni tavoite täyttyi, ja ehdotin työssäni kolmea vaihtoehtoista asiakkuudenhallintajärjestelmää Lumon Yhtiöille lähitulevaisuudessa hankittavaksi tietojärjestelmäksi. Opinnäytetyöni antoi vahvistuksen sille, että järjestelmäntarve Lumon Yhtiöillä on todellinen ja hanke tulisi toteuttaa mahdollisimman nopeasti.
Tavoitteena oli selvittää sopivan laaja asiakkuudenhallintasovellus Lumon Yhtiöiden käyttötarpeisiin. Tehtäväni oli kartoittaa Lumon Yhtiöiden järjestelmätarpeet asiakkuudenhallintajärjestelmälle sekä etsiä kolme vaihtoehtoista tietojärjestelmäratkaisua vastaamaan yrityksen järjestelmän tarpeeseen.
Opinnäytetyöni tietoperusta tukeutui vahvasti asiakkuudenhallinnan keskeisimpään teoriaan: asiakkuudenhallintaan yleisesti sekä informaatioteknologiaan asiakkuudenhallinnan mahdollistajana. Teoreettinen viitekehys tuki merkittävästi käytännön toteutusta.
Työni tavoite täyttyi, ja ehdotin työssäni kolmea vaihtoehtoista asiakkuudenhallintajärjestelmää Lumon Yhtiöille lähitulevaisuudessa hankittavaksi tietojärjestelmäksi. Opinnäytetyöni antoi vahvistuksen sille, että järjestelmäntarve Lumon Yhtiöillä on todellinen ja hanke tulisi toteuttaa mahdollisimman nopeasti.