Tapahtumalla tavoitteisiin : Case: Meet the Events 2010
Virtanen, Henna; Nikka, Marjo (2010)
Virtanen, Henna
Nikka, Marjo
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061011945
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010061011945
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli kehittää toimiva, kiinnostava ja kestävä kesätarjonnan esittelytapahtumakonsepti ja toteuttaa se ensimmäistä kertaa. Tapahtumamarkkinoinnin tehokkuutta usein aliarvioidaan ja uuden konseptin avulla haluttiin käytännössä osoittaa, että vuorovaikutus voi olla yksi yrityksen tehokkaimmista markkinointikeinoista.
Tapahtuma kohdistettiin kesätarjontaan erikoistuneisiin yrityksiin pääkaupunkiseudulla, sillä vastaavaa tilaisuutta ei ole aikaisemmin järjestetty. Lisäksi toimeksiantajayritys Funk Production oli saanut suoran pyynnön tämänkaltaisen tapahtuman toteuttamiselle. Erityisen tärkeänä pidettiin tapahtuman helppoa saavutettavuutta ja kaiken kokoisten yritysten yhtäläistä mahdollisuutta osallistua.
Konseptin kehittelyssä käytettiin apuna tapahtumajärjestämisen ja tuotekehittelyn periaatteita. Suunnitteluvaiheessa tutkittiin samankaltaisia aiemmin järjestettyjä tapahtumia sekä haastateltiin toimeksiantajayrityksen työntekijöitä, jotka ovat olleet mukana vastaavissa toteutuksissa näytteilleasettajina. Tapahtuman markkinointi hoidettiin pääasiassa sähköisesti. Näytteilleasettajat hankittiin sähköpostikutsujen ja puhelinkeskustelujen avulla, ja asiakkaat kutsuttiin Funk Productionin asiakasrekisteristä.
Meet the Events -tapahtuma järjestettiin 2.2.2010 Adams-salissa, Helsingin keskustassa sijaitsevassa tapahtumatilassa. Kokonaisuudessaan päivä sujui erittäin hyvin, ja sekä suullinen että kirjallinen palaute oli positiivista ja rohkaisevaa. Näytteilleasettajat olivat erityisen tyytyväisiä hyödyllisistä kontakteista sekä laajasta verkostoitumismahdollisuudesta.
Tapahtuman jälkeen kerätyn palautteen sekä järjestäjien omien kokemusten pohjalta rakennettiin varsinainen tapahtumakonsepti. Valmiin konseptin avulla opinnäytetyön toimeksiantaja Funk Production voi järjestää tapahtuman vuosittain ja tarpeen vaatiessa muokata sitä eri vuodenaikoihin sopivaksi.
Tapahtuma kohdistettiin kesätarjontaan erikoistuneisiin yrityksiin pääkaupunkiseudulla, sillä vastaavaa tilaisuutta ei ole aikaisemmin järjestetty. Lisäksi toimeksiantajayritys Funk Production oli saanut suoran pyynnön tämänkaltaisen tapahtuman toteuttamiselle. Erityisen tärkeänä pidettiin tapahtuman helppoa saavutettavuutta ja kaiken kokoisten yritysten yhtäläistä mahdollisuutta osallistua.
Konseptin kehittelyssä käytettiin apuna tapahtumajärjestämisen ja tuotekehittelyn periaatteita. Suunnitteluvaiheessa tutkittiin samankaltaisia aiemmin järjestettyjä tapahtumia sekä haastateltiin toimeksiantajayrityksen työntekijöitä, jotka ovat olleet mukana vastaavissa toteutuksissa näytteilleasettajina. Tapahtuman markkinointi hoidettiin pääasiassa sähköisesti. Näytteilleasettajat hankittiin sähköpostikutsujen ja puhelinkeskustelujen avulla, ja asiakkaat kutsuttiin Funk Productionin asiakasrekisteristä.
Meet the Events -tapahtuma järjestettiin 2.2.2010 Adams-salissa, Helsingin keskustassa sijaitsevassa tapahtumatilassa. Kokonaisuudessaan päivä sujui erittäin hyvin, ja sekä suullinen että kirjallinen palaute oli positiivista ja rohkaisevaa. Näytteilleasettajat olivat erityisen tyytyväisiä hyödyllisistä kontakteista sekä laajasta verkostoitumismahdollisuudesta.
Tapahtuman jälkeen kerätyn palautteen sekä järjestäjien omien kokemusten pohjalta rakennettiin varsinainen tapahtumakonsepti. Valmiin konseptin avulla opinnäytetyön toimeksiantaja Funk Production voi järjestää tapahtuman vuosittain ja tarpeen vaatiessa muokata sitä eri vuodenaikoihin sopivaksi.