Förnyelse av Saunalahtis visuella image : - en analys om vad en images uppbyggnad innebär
Nyberg, Riina (2010)
Nyberg, Riina
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060911914
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060911914
Tiivistelmä
Jag har analyserat Saunalahtis prosess att förnya sin visuella image. Jag har intervjuat Saunalahtis marknadsföringschef Pekka Kyllönen och Ville Salervo på reklambyrån Family Inc som varit ansvarig för den visuella förnyelsen i praktiken. Jag har också gjort bildanalysering. Syftet med detta examensarbete är att ge information åt människor inom mediabranchen och människor med eget företag som kanske funderar på att förnya sin image, om vad det krävs av ett företag då de vill förnya sin image och vilka viktiga faktorer som gör att en image blir bra. Saunalahtis image krävde en förnyelse pga. att deras image ansågs vara föråldrat och målgruppen var väldigt begränsad. Jag har hållit mig vid Saunalahtis visuella utseende, hur den skapats och hur de får sitt budskap att nå målgruppen. Som material har jag använt intervjuerna och läst böcker och tidningar som behandlar ämnet. Jag har kommit till det resultatet att förnyelsen av Saunalahtis visuella image varit lyckat. De har lyckats behålla sin igenkännbarhet, lyckats nå en större målgrupp och ge en positiv bild av sig själv.