Yhteistyöyritysverkoston kehittäminen : case JYP Jyväskylä Oy
Leppilampi, Jaana (2009)
Leppilampi, Jaana
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060911824
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010060911824
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa JYP Jyväskylä Oy:n yhteistyöyrityksistä koostuvan Hurrikaaniverkoston toiminnan kehittämissuunnitelma, jonka avulla he voivat parantaa verkoston toimintaa ja tehdä siitä yhä käyttäjälähtöisempää. Tutkimuksen toimeksiantaja on JYP Jyväskylä Oy.
Tutkimusote oli laadullinen ja tutkimusaineisto kerättiin pääasiassa puhelinhaastatteluin lokakuussa 2009. Muutama vastaus saatiin myös sähköpostitse. Tutkimusta varten haastateltiin kolmeatoista (13) henkilöä.
Haastatteluissa ilmeni, että verkoston jäsenet ovat melko tyytyväisiä verkoston toimintaan, mutta myös kehittämisehdotuksia ilmeni. Eniten esiin nousivat yhteisöllisyyden lisääminen, muiden mukana olevien yritysten esittely ja tapahtumien monipuolistaminen. JYPiltä saatavaan viestintään oltiin pääasiassa tyytyväisiä, tosin sitä voisi olla vielä enemmän ja siinä toivottiin olevan enemmän sisäpiirin tietoa. Tutkimuksessa ilmeni myös, ettei osa mukana olevat yrityksistä ole täysin sisäistänyt verkoston toimintaa tai ei tiedä olevansa osa verkostoa. Muiden yritysten kanssa yhteistyö oli monilla vähäistä, sillä kovin moni vastaajista ei tiennyt kaikkia mukana olevia yrityksiä.
JYP Jyväskylä Oy voi hyödyntää opinnäytettä verkoston toimintaa kehittäessään ja miettiessään tulevia tapahtumia verkoston jäsenille.
Tutkimusote oli laadullinen ja tutkimusaineisto kerättiin pääasiassa puhelinhaastatteluin lokakuussa 2009. Muutama vastaus saatiin myös sähköpostitse. Tutkimusta varten haastateltiin kolmeatoista (13) henkilöä.
Haastatteluissa ilmeni, että verkoston jäsenet ovat melko tyytyväisiä verkoston toimintaan, mutta myös kehittämisehdotuksia ilmeni. Eniten esiin nousivat yhteisöllisyyden lisääminen, muiden mukana olevien yritysten esittely ja tapahtumien monipuolistaminen. JYPiltä saatavaan viestintään oltiin pääasiassa tyytyväisiä, tosin sitä voisi olla vielä enemmän ja siinä toivottiin olevan enemmän sisäpiirin tietoa. Tutkimuksessa ilmeni myös, ettei osa mukana olevat yrityksistä ole täysin sisäistänyt verkoston toimintaa tai ei tiedä olevansa osa verkostoa. Muiden yritysten kanssa yhteistyö oli monilla vähäistä, sillä kovin moni vastaajista ei tiennyt kaikkia mukana olevia yrityksiä.
JYP Jyväskylä Oy voi hyödyntää opinnäytettä verkoston toimintaa kehittäessään ja miettiessään tulevia tapahtumia verkoston jäsenille.